Spanning en sensatie in sporthal De Leede

Het eerste wedstrijdverslag van 2024 heeft even op zich laten wachten, maar hier zijn weeeerrr!! Kesteren 1 heeft 2023 met gemengde gevoelens achter zich gelaten, er zijn verschillende emoties langsgekomen. Blijdschap en opluchting na een zwaarbevochten wedstrijd tegen Wesstar, teleurstelling en boosheid na het verliezen van ECKA en Keizer Karel, en gelijkspel tegen Arena. Al met al geen heel goede start van het zaalseizoen in 2023, dus tijd voor verandering. Ga er maar even lekker voor zitten, want er wordt verslag gedaan van twee wedstrijden.

Wedstrijd 13 januari

Op zaterdag 13 januari werd de eerste wedstrijd van 2024 gespeeld, Kesteren 1 tegen SEV 1. De tegenstanders, die op de laatste plaats staan in de competitie, zijn niet onbekend voor de spelers van Kesteren, aangezien dit de vijfde wedstrijd tegen SEV1 was. De wedstrijd begon redelijk goed, binnen een kwartier stond het team met 6-0 voor. Daarna verliepen de aanvallen stroef en scoorde Kesteren niet. Met een ruststand van 7-4 waren ze dan ook niet tevreden. Ook de tweede helft verliep wisselend, het ene moment werden er een aantal doelpunten achter elkaar gescoord en het andere moment werd er niet gescoord. Uiteindelijk is de wedstrijd met 16-6 gewonnen. Verdedigend heeft Kesteren 1 het super gedaan, maar 6 doelpunten tegen. Aanvallend werden de kansen niet afgemaakt, de spelers werden niet beloond voor het harde lopen. Al met al was het geen spannende wedstrijd, maar er zijn toch veel verbeterpunten.

Wedstrijd 20 januari

De wedstrijd op zaterdag 20 januari is er één om niet snel te vergeten, Kesteren 1 tegen Keizer Karel 1. Het belooft een spannende wedstrijd te worden, niet alleen voor de spelers, maar ook voor het publiek. Een goede voorbereiding is key, dus de vorige wedstrijd tegen Keizer Karel werd geanalyseerd en er werd hard getraind. Tijdens de vorige wedstrijd tegen Keizer Karel was Kesteren niet scherp genoeg in de verdediging en werden de kansen niet afgemaakt, het team verloor met 23-15. Afgelopen zaterdag moest daar verandering in komen, concentratie bij de spelers en scoren. De spanning lag hoog bij het team. Het was een belangrijke wedstrijd, Kesteren moest winnen van Keizer Karel om de tweede plaats in de competitie te veroveren. Helaas kan er niet zomaar van Keizer Karel worden gewonnen, daar moet hard voor worden gewerkt.

Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat beide teams vastberaden waren om te winnen. Het team uit Nijmegen scoorde het eerste doelpunt van de wedstrijd. Marieke is degene die in de afgelopen wedstrijden het eerste doelpunt maakte, dat was deze wedstrijd niet anders. De wedstrijd verliep gemoedelijk, maar de scheidsrechter hield niet van tegenspraak 😉. Keizer Karel nam steeds het voortouw, tot de 5-5-. Daarna wist Kesteren twee punten los te komen van hen, door een mooie doorloopbal van Jacco en een strafworp van Ruben. De spelers gingen de rust in met een 7-6 voorsprong. Een mooie ruststand, maar nog niet verzekerd van een overwinning.

De tweede helft begon met twee tegendoelpunten, weg was de voorsprong. Gelukkig liet Kesteren zich niet uit het veld slaan. Duels werden aangegaan, er werd zelfs gedoken. Er werden mooie aanvallen gespeeld en de concentratie in de verdediging was beter dan tijdens de vorige wedstrijd. Na het scoren van twee doelpunten, ontstond er opnieuw een voorsprong voor Kesteren. Het scoren tussen beide teams ging over en weer, totdat het in de 26e minuut 12-12 was. De spanning was bij elke speler te voelen, maar ook bij het publiek. Welk team gaat er nog scoren? Wie gaat er winnen? Het antwoord op deze vraag is KESTEREENNNN. In de laatste minuut van de wedstrijd, na een aanval van maar liefst 3 minuten en 9 gemiste kansen, wist Marieke het winnende doelpunt te scoren. De verdediging zorgde ervoor dat Keizer Karel niet nog eens wist te scoren en toen klonk het langverwachte fluitsignaal. Kesteren wint de wedstrijd tegen Keizer Karel met 13-12. Reserves bedankt voor jullie inzet en publiek bedankt voor jullie aanmoediging.

Volgende week heeft Kesteren 1 geen wedstrijd, op zaterdag 3 februari wordt er weer een wedstrijd gespeeld tegen SGV 1 om 14:45 uur. Het team hoopt weer op jullie aanmoediging, tot dan!