SEV 1 – Kesteren 1: Frits K. kan hand op de knip houden.

Dat was hem dan, zaalseizoen 2023-2024 is dan toch echt voorbij. De laatste wedstrijd werd gespeeld in het altijd mooie Zelhem. Voordat het zover was, reisden de spelers van Kesteren 1 af naar Duiven om Kesteren 2 aan te moedigen.

Met een verzorgde lunch op topsportniveau (crompouce, tompouce  en donuts) kon de wedstrijddag van de selectie beginnen. Beide teams speelden in principe nergens meer om. Daarom was het leuk dat onze privacygevoelige ‘Frits K.’ een etentje beloofde aan ieder team, nouja op een voorwaarde dan. Kesteren 2 moest winnen van Duko en Kesteren 1 moest 30 doelpunten maken. Zo gezegd zo gedaan, toch?

Kesteren 2 wist ondanks de support en de verzorgde lunch niet te winnen van Duko. Frits K. had waarschijnlijk liever dat etentje betaald dan dat hij verloor van Duko. Het leven van een topsport coach gaat niet altijd over rozen. It is what it is.

Om 20:20 was het tijd voor de ploeg van Bram om nog een laatste keer alles te geven. Van te voren was (bijna) iedereen goed voorbereid op deze late wedstrijd. Er werden pastasalades, andere vieze salades, krentebollen en donuts gegeten. Met een volle bank startte Kesteren 1 aan die laatste wedstrijd van het zaalseizoen. In het achterhoofd de 30 doelpunten. Een flinke opgave met het gegeven dat Kesteren nooit verder is gekomen dan 21 doelpunten. Maarrr niets is onmogelijk!

Het fluitsignaal klonk en Kesteren ging keihard uit de startblokken. Binnen no-time zorgden Marieke en Ruben voor 9 doelpunten. Frits K. begon al wat zweethandjes te krijgen, want met dit tempo lag de ploeg van Bram aardig op schema voor een uitgebreid etentje. Naast het aanvallende werk, werd er goed verdedigd en won Kesteren bijna ieder duel. Dit resulteerde in slechts 3 tegendoelpunten! Het scoren bleef ondertussen doorgaan. Na de drie treffers van Ruben in het begin van de eerste helft, wist Jacco de korf ook driemaal te vinden aan het einde van deze helft. Kesteren mocht dik tevreden de kleedkamer in met een voorsprong van 3-14.

Nog 16 te gaan! Vastberaden, maar ook wel iets vermoeider kwam Kesteren de kleedkamer uit. Ondertussen was SEV aardig aan het doorwisselen. Het was dan ook SEV die scherper uit de kleedkamer kwam. Zo goed als dat de eerste helft verliep, zo slecht was de tweede helft. Veel balverlies, geen scherpte in de afronding en niet alle duels waren meer voor Kesteren. Frits K. zat steeds relaxter op de bank toen het aantal doelpunten stagneerde. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er zijn slechts 4 doelpunten gemaakt in de tweede helft. Ook het 1e kon dus wel fluiten naar dat etentje. Lichtpuntje van de tweede helft was de doorloopbal van Jos die hij koelbloedig afmaakte. Los van de weddenschap heerste er een lichte teleurstelling over de tweede helft. Kesteren kan en moet dat veel beter doen. Desalniettemin reed de ploeg met een 11-18 overwinning terug naar het toch net iets mooiere Kesteren. Hiermee eindigt de ploeg van Bram op een tweede plek in de 3e klasse.

Graag bedanken we alle supporters die ons dit zaalseizoen hebben aangemoedigd. Er is veel gejuicht, geklapt, getrommeld en ‘KESTEREEEEN’ geschreeuwd. De ene wedstrijd meer beladen dan de ander. Denk aan de 14-14 tegen Arena in De Leede. Denk aan die heerlijke overwinning in de laatste minuut tegen Keizer Karel, waarbij sommigen van jullie stonden te springen op- en naast de tribunes. Denk aan de laatste streekderby in Rhenen waar velen van jullie op af zijn gekomen. En denk aan de laatste thuiswedstrijd tegen Wesstar, waar niemand zich stil heeft kunnen houden. We hebben genoten van jullie support!

Begin april staat de eerste competitiewedstrijd van het veldseizoen op het programma. Kesteren 1 treft een loodzware poule. Zo is Regio ’72 dit zaalseizoen kampioen geworden in de 3e klasse en zijn Rheko en Skunk gedegradeerd uit de 2e klasse.

We zien jullie graag op 6 april om 15:30 uur, want we kunnen jullie support goed gebruiken!