Schoolkorfbaltoernooi 4 Okt 2023

Woensdag 4 Oktober 2023 was het zover! Met 20 ploegen van 3 scholen uit de omgeving en ruim 200 kinderen begonnen we aan een prachtige dag met het schoolkorfbaltoernooi. Het toernooi is mede mogelijk gemaakt door Voetbalvereniging Kesteren voor het gebruik van hun kunstgrasvelden. En ja ook korfbalvereniging Kesteren is ook trots op haar nieuwe kunstgrasvelden en werden dan ook dit jaar voor het eerst benut op het schoolkorfbaltoernooi.

Op de foto is het nog wel bewolkt maar gelukkig was de hele dag droog. Er was op deze dag ook veel plubiek aanwezig die het korfbalspel aanschouwen.

De velden op het voetbalveld geeft een mooie indruk van het toernooi. Door de groepen 7 en 8 en 5 en 6 werden leuke wedstrijden gespeeld en eigenlijk was het verschil tussen de teams qua sterkte niet eens zo groot. Als je de uitslagen bekijkt is er maar een enkele uitzondering met hoge uitslag verschil. We zullen hieronder nog wel 4 PDF’s laten zien met de uitslagen en eindstand.

Korfbal speel je samen en is een leuke en sociale sport! Vind jij korfbal ook leuk meld je dan aan bij ons voor een proeftraining! Je mag het zowiezo 3 x gratis proberen! Hieronder vind je nog even de wedstrijdleiding die geleid werd door Anja Boers en Pons van Hattum.

We hebben met z’n alle er veel werk in gestopt om het toernooi te laten slagen. We zijn dan ook heel dankbaar voor de scheidsrechters en barmensen die toch een vrije middag moesten nemen er waren voor dit schoolkorfbaltoernooi. We zijn een kleine vereniging maar zeker trots dat dit dan ook lukt! En natuurlijk niet te vergeten de EHBO uit Kesteren!

De Finale wedstrijden werden gespeeld op onze eigen kunstgrasvelden en was zeker een mooi gezicht om zowel spelers als publiek te zien genieten van de wedstrijden.

Bij de finale van groep 7 en 8 was het niet zomaar even beslist. Er moesten dan ook strafworpen worden genomen om de beslissing te krijgen. Dit was natuurlijk een heel spannend moment!

En dan na de wedstrijd het nemen van de zenuwslopende strafworpen!

Voor ons schoolkorfbaltoernooi waren er dit jaar 4 prijzen per categorie te verdienen. Dit was dan voor groep 7/8 en groep 5/6. Stiekum hopen we eigenlijk nog steeds dat we kunnen uitbreiden naar groep 3/4 maar is helaas nog niet gelukt. Dit jaar was er door 1 team ingeschreven van groep 3/4 van de Willem Alexander School uit Echteld. Misschien ook iets voor de deelnemende scholen om na te kijken? Overigens spelen deze in 4 tallen en doen gratis mee! Verder missen we scholen uit Ochten, misschien volgend jaar?

De prijsuitreiking:

Nogmaals iedereen bedankt voor de deelname! We zien jullie weer graag terug het volgende jaar begin Oktober! Hieronder nog even de documenten met de uitslagen.

Wedstrijdprogramma Schoolkorfbaltoernooi 2023 (Poule 1)

Wedstrijdprogramma Schoolkorfbaltoernooi 2023 (Poule 2)

Wedstrijdprogramma Schoolkorfbaltoernooi 2023 (Poule 3)

Wedstrijdprogramma Schoolkorfbaltoernooi 2023 (Poule 4)