S.E.V. vs KESTEREN

Een week lang hebben de spelers van Kesteren 1 kunnen genieten van haar overwinning op VIKO. Voor verschillende de eerste competitieoverwinning als seniorenspeler en voor Arjen de eerste overwinning na zijn comeback. Een heerlijk gevoel! Gaat Kesteren dat gevoel een week verlengen tegen S.E.V. uit Zelhem? Voor Kesteren is de tegenstander zeker geen onbekende. Vorig seizoen heeft de selectie namelijk nog verloren van de Zelhemmers. Daarnaast heeft Kesteren zelf nog maar 2 punten achter haar naam en is het erg belangrijk om te winnen, om een gat te slaan in de competitie. Voldoende redenen om revanche te nemen.
Daarbij zorgde Kesteren 2 ook voor het goede voorbeeld die na een overwinning van 10-6 op SKF 6, kampioen zijn geworden. Alle spelers van het tweede van harte gefeliciteerd! Met nog een competitiewedstrijd en een taartenbakwedstrijd te gaan, zijn we vooral benieuwd naar de uitslag van de bakwedstrijd!

Eerste helft

Kijkend naar de wedstrijdbeelden van de vier voorgaande wedstrijden is het gebruikelijk dat Emma tekent voor het eerste of tweede doelpunt van Kesteren 1. Doordat Emma deze wedstrijd niet aanwezig was, zou Kesteren op zoek moeten gaan naar een nieuwe doelpuntenmaker. In de eerste aanval, binnen twee minuten na het influiten, was deze al gevonden in de vervanger van Emma. Na een onnavolgbare uitwijkactie van Annelieke kwam Kesteren 1 op voorsprong. Daarmee was de toon gezet van de goede invalbeurt van Annelieke, die later in de wedstrijd voor nog meer doelpunten zorgde. Daarna volgden een verschillende aanvallen van Kesteren met veel kansen, alleen was er nog een gebrek aan afronding. Het zorgde voor een gelijke stand (2-2) na ongeveer tien minuten spelen. Iets waar Arjen volgens mij niet mee kon leven en schakelde hij een tandje bij. Hij tekende voor drie (!) doelpunten in de middelste tien minuten van de eerste helft. Een bekende uitdrukking is: “Een goed voorbeeld doet goed volgen”, dus deed Martijn goed volgen. Hij zorgde namelijk voor 3 (!) doelpunten in de laatste tien minuten van de eerste helft.

Tweede helft

Met een ruststand van 5-11 blikte Kesteren terug op haar meest doelpuntrijke wedstrijdhelft van de competitie. Echter overheerste vooral het gevoel dat 11 doelpunten nog te weinig was en de ploeg haarzelf niet volledig beloonde. Tijdens de rust hamerde Bram hier dan ook vooral op. Opvallend is dat het vooral positieve invloed heeft gehad op de dames. In de eerste helft hadden die namelijk maar één keer weten te scoren en na de rust hebben ze juist allemaal gescoord. Van de tien doelpunten in de tweede helft werden er maar liefst 5 gemaakt door de dames. Mede door deze doelpunten liep Kesteren verder uit naar een eindstand van 9-21.
Verder was er ruimte voor een unicum in Kesteren 1, alle spelende leden van de familie Oorbeek hebben samen in één vak gestaan. Dat moet vast een mooi plekje krijgen in het fotoboek van Leon, Alieke of Gerben.

Sport en vriendschap

Volgens mij is er ook een nieuwe traditie ontstaan als de ploeg afreist naar het verre Zelhem, die de betekenis van S(port) E(n) V(riendschap) op een prachtige wijze gestalte geeft. Na de wedstrijd heeft de ploeg nog heerlijk gegeten bij de lokale Italiaan om de twee (pizza)punten mee naar huis te nemen. Als rare eend in de bijt bestelde alleen Anne geen pizza, dus die nam haar goodiebag met overheerlijke sla mee naar huis.

Volgende wedstrijd

Op 15 oktober mag de ploeg zich wederom opmaken voor een uitwedstrijd. Dit keer minder ver. Het mag namelijk tegen de studentenploeg uit Nijmegen, Skunk. Afgelopen seizoen hebben wij Joeri zien vertrekken naar Skunk, dus dat zal een leuk wederzien worden om 15:30 op het Universitaire Sportcentrum in Nijmegen.