Rheko 1 – Kesteren 1

Kesteren verliest nipt in verdedigend schaakspel.

De eerste uitwedstrijd van het zaal seizoen stond op het programma. Kesteren mocht naar Rheden voor het duel tegen Rheko. Een lastige tegenstander met veel ervaring in de ploeg. Kesteren had de inmaakpartij van het veld nog in het achterhoofd en was gebrand om te laten zien dat ze mee kunnen met Rheko. Het verlies tegen Keizer Karel was een teleurstelling, maar iedereen wilde laten zien dat Kesteren thuishoort in de 2e klasse. Er was hard en goed getraind op de verdediging en met dat vertrouwen begon Kesteren aan de wedstrijd.

Harde trainen betaalt zich uit.

Kesteren kwam snel op een 0-2 voorsprong. Dit was een erg lekker begin natuurlijk, maar tegen Rheko is een voorsprong van 2 eigenlijk niks en dit bleek ook. Vanaf de 0-2 het Kesteren meer moeite in de aanval, er werden weinig rebounds gepakt en dit zorgde ervoor de Rheko meer tijd had om tot kansen te komen. Rheko kwam terug en zo ging het op een neer in de eerste helft. Twee teams die de speerpunten van de tegenstander goed onder controle hadden zorgde voor een 6-5 ruststand in het voordeel van Rheko.
“Alsof de Duvel er mee speelt”, zo klonk het in de kleedkamer. Wanneer er getraind wordt op de aanval laat de ploeg het verdedigend liggen, nu werd er getraind op de verdediging en heeft de aanval het weer lastig. Kesteren moest de 1 tegen 1 wat meer vermijden en meer vanuit het spel kansen zoeken. Als er druk gegeven wordt, dan kon er gereageerd worden met een aangeef. Verdedigend moest er vooral zo doorgegaan worden.

Net te kort.

Kesteren begon net als in de eerste helft verdedigend erg sterk. Rheko had nog steeds veel kansen nodig om tot scoren te komen en hun dames, die op het veld nog veel doelpunten wisten te maken, waren aanvallend nauwelijks een factor. Aanvallend bleef het moeizaam, Rheko wist goed te schakelen naar wat er aanvallend gedaan werd door Kesteren. Ondanks dit alles was Kesteren in de beginfase van de 2e helft beter. Kesteren kon, met name door de verdediging zelfs even op een 10-11 voorsprong komen. Rheko reageerde snel en kon na de 11-11 uitlopen naar 14-11 en het verzet bij Kesteren leek gebroken. Één mindere periode aanvallend en Rheko profiteerde dankbaar. De eindstand was 14-12 in het voordeel van Rheko.

Stappen gemaakt.

Hoewel er meer in gezeten had verliest Kesteren dus ook haar 2e wedstrijd van het seizoen. De mindere periode van de 2e helft bleek genoeg voor Rheko om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Teleurstelling was er natuurlijk ook, maar de ploeg heeft laten zien dat het stappen gemaakt heeft in de verdediging. Als dit te combineren is met het goede aanvallende spel van de weken ervoor, gaan er zeker punten gepakt worden. Zie dat maar als een garantie. Er gaan punten gepakt worden. De beloning komt er en het harde werken gaat niet voor niks zijn. Uit bij Reehorst, nog een concurrent, iedereen gaat er vol voor.
Reserves weer heel erg bedankt!