Reehorst ’45 1 – Kesteren 1

Zaterdag 10 september was de eerste competitiewedstrijd van het veldseizoen. Voor de eerste keer speelde Kesteren met een compleet team. De spelers gingen er met frisse moed tegenaan, ondanks dat er ook wat zenuwen waren voor deze eerste wedstrijd met het nieuwe team. Kesteren wist van tevoren dat deze wedstrijd een uitdaging ging worden, maar de spelers zouden er helemaal voor gaan.

Kesteren ging het eerste kwartier van de eerste helft gelijk op met Reehorst ’45, halverwege de eerste helft stond het 6-6. Het laatste kwartier van de eerste helft ging moeizamer, de kansen waren aanwezig, maar uit deze kansen werden geen doelpunten gescoord. Met een ruststand van 11-7 gingen de spelers de kleedkamer in.

In de rust werd de tactiek besproken en de verbeterpunten voor de tweede helft van de wedstrijd. De spelers van Kesteren mochten de hoop niet verliezen, en het koppie moest omhoog blijven. Na deze bespreking ging Kesteren de tweede helft van de wedstrijd tegemoet.

Tijdens de tweede helft van de wedstrijd werd er door Kesteren moeizaam gescoord. Ook de tweede helft waren de kansen aanwezig, maar de spelers hadden moeite om de kansen af te maken. Daarentegen hield Reehorst ’45 hun scherpte en bleven zij scoren. Het is uiteindelijk 21-8 geworden, een teleurstellende uitslag voor Kesteren.

Aankomende zaterdag, 17 september, speelt Kesteren 1 thuis tegen Revival 1. De selectie speelt om 15:30, de spelers vinden het leuk om support te krijgen van jullie. Hopelijk tot zaterdag!