Recreanten 1 echte angstgegner

Daar zijn we weer! Met een vers verslag, speciaal voor onze trouwe recreanten volgers. Het vorige verslag dateert alweer van ruim een maand terug en we moeten onze fans natuurlijk wel tevreden houden.

Vandaag stond er weer een wedstrijd op het programma, echter blijken de recreanten een echte angstgegner te zijn. Menig teams die zijn uitgedaagd durfde de confrontatie met het eerste team van de recreanten niet aan. Gezien de recreanten bloedfanatiek zijn en dus wel een wedstrijd wilden spelen werden er een heel aantal toppers vanuit het derde opgetrommeld. Zo ontstonden er 3 vakken en kon de wedstrijd beginnen. Om u even mee te nemen in hoe een wedstrijd met 3 vakken gaat, wanneer de verdediging de bal onderschept gaat het gehele vak daarna aanvallen in het andere vak. En als dan de verdediging de bal weer onderschept gaan zij weer aanvallen in het andere vak. Etc. etc. etc.

Conclusie: dit betekent veel lopen! Maar dat is voor de recreanten natuurlijk geen probleem. Conditie genoeg opgebouwd.

De trainingen die zijn gedaan werpen hun vruchten af. Het is een goed georganiseerde bende die met kunst en vliegwerk de bal binnen de lijnen weten te houden. En ook vloog hij zo nu en dan door de mand.
Er vielen veel aanmoedigende woorden en kwamen er een paar oerkreten voorbij om de tegenstander schrik aan te jagen. Met gewenst resultaat.
Waar in het begin nog wel uitverdedigd werd, werd dit gedurende de minuten verstreken wat minder. Maar kun je dat de recreanten kwalijk nemen?
Er werd voor elke bal gestreden want de scheids floot er toch niet voor en dat resulteerde in een gelijke eindstand tussen de zwarte shirtjes en de hesjes. Rood scoorde er net wat minder maar dat kwam mogelijk ook doordat zij meer wissels hadden en zo minder op elkaar waren ingespeeld.

Gezien twee recreanten samen 100 jaar worden moest dat natuurlijk gevierd worden. De party werd in het veld al gestart met een polonaise tussen tegenstanders en in de kantine onder het genot van een drankje en oliebol afgemaakt.

Het was weer een geslaagde avond en de recreanten gaan zich opmaken voor de volgende wedstrijd in maart. Kijken of de tegenstander dan wel durft…….