RDZ vs Kesteren

Op 24 september is Kesteren afgereisd naar Zeist om een wedstrijd te spelen tegen RDZ 1. Voordat de wedstrijd begon regende het al en tijdens de wedstrijd heeft het ook de hele tijd geregend en we speelde op echt gras, gras dat meer op modder ging lijken dus na 5 minuten spelen was het al lekker glijden.

De openingstreffer viel pas na 5 minuten tegen Kesteren door een korte kans tegen Jacco, maar de aanval daarna scoorde Emma gelukkig een doorloopbal en zo was de stand 1-1. De rest van de eerste helft ging gelijk op, Kesteren pakte wel een 2 punten voorsprong tijdens de eerste helft maar toen we de rust ingingen had RDZ die 2 punten alweer weer goed gezet en was de stand 8-8.

In de rust werd besproken dat we meer moesten gaan belonen en meer druk moesten gaan geven zodat ze minder vrij konden gaan schieten, want daardoor scoorde ze veel. We moesten meer gaan belonen, omdat we veel goede aanvallen hadden maar dan net niet afronden. Voordat de tweede helft begon was het veld ook verlegd omdat het zo slecht was, maar na een paar minuten was het weer een grote modderpool dus zoveel maakte het niet uit.

De tweede helft verliep veel moeizamer want de heren van RDZ gingen heel goed voor verdedigen waardoor goede aanvallen opzetten moeilijk was. Maar Kesteren gaf niet op natuurlijk en ging gewoon door. Het ging weer erg gelijk op en een tijdje was de stand 10- 10. Na de 10-10 liep RDZ 2 punten uit en moest Kesteren weer goed gaan concentreren om het gelijk te maken, dat lukt uiteindelijk niet. Want elke keer als Kesteren scoorde en 1 punt inliep deed RDZ dat ook en was het verschil weer 2 en was de stand 14-12. Aan het eind van de wedstrijd scoorde Kesteren er nog 1 en was de einstand 14-13 en verloren we weer maar we komen wel steeds dichterbij die overwinning.

Volgende week 1 oktober spelen we in Kesteren tegen VIKO 1, we spelen om 15:30. Alle support is welkom om ons naar die eerste overwinning te helpen.