Puntloos Kesteren zet weer goede wedstrijd neer

Tijd voor de derby, voorafgaand aan het seizoen werd er in de krant al over geschreven. De eerste van vier derby’s stond op het programma. Uit bij Tiel, een van de favorieten voor promotie. Voorafgaand aan de wedstrijd werd er dan ook flink geanalyseerd om het Tiel zo moeilijk mogelijk te maken. Op een mooie zaterdagmiddag begonnen beide Betuwse teams aan het duel.

Bekend over Tiel was dat ze uit de startblokken kunnen schieten. In het eerste kwartier bijblijven was dan ook belangrijk. Dit lukte goed en in het eerste kwartier had Kesteren zelfs het initiatief. Daarna daalde het rendement en werd de verder scherpe verdediging geklopt en pakte Tiel het initiatief over en liep uit naar 4 goals verschil. Kesteren had vlak voor rust nog een antwoord en dit zorgde voor een ruststand van 9-6.

In de rust werden de nodige tactische wisselingen gedaan om het rendement in de aanval omhoog te krijgen. Tiel zocht veel naar tweede kansen en kon veel herhaaldelijk aanvallen. Het scoorde niet vaak uit het eerste schot. Na dat eerste schot, als Kesteren niet scherp was, kwam Tiel vaak tot makkelijke kansen. Dit wetende en met maar 3 goals achter kon Kesteren in de 2e helft flink aan de bak.

Tiel scoorde kort na rust meteen en Kesteren kon weer in de achtervolging. Met succes, want Kesteren wist terug te komen tot 11-9, een kans om de wedstrijd te keren. Helaas pakte Kesteren deze kans niet aan en scoorde Tiel 2x snel en kon het verder uitlopen. De energie zakte weg bij Kesteren en Tiel kon de wedstrijd uitspelen naar een 17-11 nederlaag voor de roodzwarten.

Kesteren had geknokt voor wat het waard was en een goede wedstrijd gespeeld. Met alleen goed spel heb je nog geen punten helaas, men wist dat de eerste twee wedstrijden tegen Viking en Tiel lastige potjes gingen worden. Er moest een basis worden gelegd voor de komende wedstrijden, waar de punten gepakt moeten worden. Dit is gelukt, het basisniveau is hoog genoeg om punten te gaan pakken en als het team samen stappen kan blijven maken, is de basis gelegd voor de eerste punten. Dit moet gaan gebeuren op het eigen gras tegen Fortissimo. Het belooft weer een spannende partij te worden!