Proostend op een halfvol glas…

We blikken zeer kort terug op onze thuiswedstrijd tegen Keizer Karel, hier hadden we allen een slecht gevoel aan overgehouden. De wedstrijd begonnen we sterk, kwamen snel op voorsprong en konden in een lekker tempo ons eigen spel spelen. Nadat Keizer Karel al snel met achter verdedigen een anti-korfbal spel neerzette, waar wij geen antwoord op hadden, verloren we de grip op ons spel en uiteindelijk ook de wedstrijd.

Voorbereiding

Met die terugblik in ons achterhoofd, en de eerste punten die we binnensleepte tegen EKCA vorige week zaterdag, begonnen we flink gemotiveerd aan onze trainingsweek! Het was tijd voor revanche. Met dank aan de vele herinneringen van Bram had iedereen op tijd zijn veldschoenen klaar staan, en er werd al zelfs op getraind. Want ja, dan hebben we sinds dit jaar ons natuurgras verruild voor 2 mooie kunstgras velden, toch mochten we weer aantreden op natuurgras.

De wedstrijd video werd ook grondig geanalyseerd, de aandachtspunten pakten we tijdens de training op. Zo gingen we goed voorbereid op weg naar Nijmegen, op jacht naar revanche en de volgende punten.

De wedstrijd

Weer opende wij de score door middel van een schot van Marieke, die deze wedstrijd goed op dreef was en topscoorder van de wedstrijd werd met 6 doelpunten! Deze keer had Keizer Karel een sneller antwoord en zo stonden we tegen een 2-1 achterstand aan te kijken. Maar we gaven niet op!

De doelpunten volgde elkaar snel op en Keizer Karel heeft niet verder kunnen uitlopen dan 2 punten verschil. Er werd hard voor de bal, maar ook voor elkaar gestreden! Otto die bijna een oog en een tand kwijt was heeft flink gewerkt in de korfzone wat tot mooie herhalingsmogelijkheden leidde. En zo ook in het andere vak werd er door Martijn, die er bijna met de arm van de tegenstander vandoor ging, fanatiek het spel neergezet. Er werden hier en daar zelfs duikvluchten gemaakt in grondduel om de bal. Bij die duels hoefde deze keer de ‘anti-bloed spray’ niet van pas te komen, toch een voordeel dat natuurgras.

In de rust (stand 10-08) werden we weer goed gemotiveerd door onze coach, dit was even nodig omdat we eind 1e helft toch de kopjes wat lieten hangen en dreigde de kant op te gaan zoals de thuiswedstrijd. Maar er viel deze keer meer te halen, misschien zelfs wel de winst… Afspraken werden gemaakt, en we begonnen vol overtuiging aan de 2e helft. Anne opende direct de score! Het was duidelijk dat de pep-talk en de afspraken een goede uitwerking hadden. We vervolgde ons harde werken, en uiteindelijk belandde we in een hele spannende eindfase: 12-12, 13-12, 13-13, 13-14 en we eindigde op 14-14. Toch een punt! Ja we hadden zeker meer verdiend, maar in vergelijking met de thuiswedstrijd zijn bepaalde zaken rechtgezet en lieten we zien dat we als team door middel van heel hard werken we het onze tegenstander erg moeilijk kunnen maken en zelf hele mooie aanvallen kunnen neerzetten, anti-korfbal spel of niet.

Op naar de volgende wedstrijd

Supporters die mee waren, wederom weer bedankt!

Aankomende zaterdag, 7 Oktober, treden wij aan op eigen veld tegen Arena 1 om 15:00. Ook nu zijn we gebrand om revanche te nemen. Komen jullie ons hierbij helpen door middel van jullie aanmoediging? Graag tot dan!