Overwinning in Borculo

Op zaterdag 3 december speelde Kesteren 1 een uitwedstrijd in Borculo, met als tegenstanders Olympia ’22 1. De eerste overwinning van het zaalseizoen had Kesteren 1 al in de pocket, die overwinning voelde zeer goed en wilde het team doorzetten in een tweede overwinning. Ook deze keer was het team van Kesteren 1 niet compleet, net als de vorige wedstrijd, maar met Alieke als vervangster zou het ook goed moeten komen. Na ongeveer anderhalf uur reizen, begon de wedstrijd rond 14:45, de spelers en de trainer van Kesteren hoopte op een mooie wedstrijd en een tweede overwinning.

In de eerste twintig minuten van de eerste helft lieten de spelers van Kesteren zich goed zien, ze vochten voor elke bal en gingen vol voor de winst. Na acht doelpunten van Kesteren, waarvan Martijn er vier had gescoord, was de stand 3-8 voor Kesteren. De laatste tien minuten van de eerste helft verloor het team wat strijdlust en ging het wat minder goed, terwijl Olympia ’22 meer vertrouwen in de wedstrijd kreeg en meer ging scoren, waardoor de ruststand 6-9 was. Kesteren stond nog steeds voor, maar de voorsprong werd steeds kleiner.

In de rust werd Kesteren even met de neus op de feiten gedrukt, in de laatste tien minuten van de eerste helft hadden ze maar één doelpunt gescoord, terwijl Olympia ’22 er drie scoorde. De tegenstanders moesten het vertrouwen verliezen om deze wedstrijd te kunnen winnen, want er kon maar één team winnen en dat zou Kesteren 1 zijn. De spelers moesten daarvoor wel het spel oppakken van de eerste twintig minuten van de wedstrijd en de strijdlust weer krijgen om te willen winnen. Met deze woorden van de trainer in de hoofden van de spelers, begon Kesteren 1 met frisse moed aan de tweede helft.

De tweede helft begon echter niet zoals Kesteren wilde. Olympia ’22 bleef scoren, terwijl Kesteren bleef steken bij één doelpunt, waardoor het binnen twintig minuten 14-10 stond. Olympia ’22 was bezig met een flinke inhaalslag, Kesteren stond namelijk met vier punten achter. Het leek erop dat Kesteren daardoor wakker werd geschut, bij elke speler van Kesteren 1 kwam de strijdlust weer naar boven en ze vochten voor elke bal. Marieke, Arjan en Anne scoorde alle drie een doelpunt, waardoor de voorsprong van Olympia ’22 werd verkleind naar één punt verschil. Maar het duurde niet lang of er kwam een tegendoelpunt en het verschil werd weer twee punten, 15-13. Toen was het gebeurd met de doelpunten voor Olympia ’22 1, Kesteren kreeg het vertrouwen terug in de wedstrijd. Arjan scoorde een korte kans, die werd aangegeven door een buik schuivende Otto, alles voor de winst 😉 Daarna kwam er een afstandsschot van Marieke, de gelijkmaker van de wedstrijd. Na deze gelijkmaker duurde de wedstrijd nog twee minuten, in deze belangrijke laatste minuten kon Kesteren gaan winnen, gelijk blijven aan Olympia ’22 of verliezen. De spanning steeg met de minuut bij Kesteren, niet alleen bij de spelers, maar ook bij de reserves en de trainer. Kesteren liet deze wedstrijd echter niet uit haar handen glippen, Anne scoorde de 15-16 met een korte kans en Jacco mocht het zeventiende doelpunt op zijn naam zetten. Kesteren 1 kon opgelucht ademhalen, na deze gewonnen wedstrijd met 15-17 in Borculo.

Reserves, bedankt voor jullie aanwezigheid en support, Borculo is immers niet naast de deur 🙂

Zaterdag 10 december speelt Kesteren 1 thuis tegen Wesstar 1 om 15:30, hopelijk kan Kesteren op deze dag de derde overwinning van het zaalseizoen binnenslepen. De spelers zouden het ontzettend leuk vinden als u komt supporteren, alle support is welkom. Tot dan!