Oefenwedstrijd tegen 2e klasse

Zaterdag hebben we een hele leuke oefenwedstrijd gehad tegen Victum B1. Zij spelen wedstrijdkorfbal, 2e klasse. Wij spelen breedtekorfbal (kelderklasse ;)) Maar dat weerhield ons er niet van om keihard ons best te doen en er wat leuks van te maken. Sophie en Esther konden er helaas niet bij zijn, waardoor het ene vak allebei de dames miste. Maar gelukkig konden Julia en Jasper meedoen waardoor we andere vakken hadden, maar gelukkig wel met 8 spelers waren.
Van te voren besprak Rianne de doelen voor deze wedstrijd met ons. Voor deze wedstrijd was het belangrijkste doel niet om te winnen, maar om de fouten die we maakten te verbeteren en te leren van de wedstrijd. En dat hebben we gedaan hoor!

In de aanval begonnen Marriët, Wilke, Bart en Jasper. Die waren al snel aan de beurt om te verdedigen want Victum scoorde 2 keer. Maar het andere vak (Jonne, Kian, Renske en Julia) liet zien dat wij, ook al spelen we niet zo hoog, wél wat kunnen: Renske scoorde een doorloopbal. Maar Victum was niet van plan om ons de kans te geven om de stand gelijk te maken, dus Victum scoorde de 1-3.
Wilke schoot een korte kans raak, waarop het antwoord van Victum een raak schot was, waarop het antwoord van Kesteren een uitwijkbal van Kian was, waarop Victum een doorloopbal scoorde, waarop Renske raak schoot en als afsluiter van de eerste helft schoot Victum de 4-6 erin.
In de rust waren we erg tevreden over de score, we konden ze nog aardig bijhouden. We hadden een goed tempo en het was ons 4 keer gelukt om te scoren.
De tweede helft begonnen we vol goede moed, maar het lukte ons niet om Victum bij te houden. Het lukte ons om nog 2 keer te scoren, maar Victum scoorde 10 keer, waardoor de stand uiteindelijk 6-16 werd. Kian had deze wedstrijd mooie rebound-acties gemaakt. Julia speelde ook heel goed. En ondanks dat niet iedereen op elkaar ingespeeld was, ging het nog best wel goed.
Kian en Jonne hebben nog ingevallen bij Kesteren 3. Renske, Julia, Wilke en Marriët gingen kijken bij die wedstrijd en zaten op een trillende bank door alle adrenaline die nog door hun lijf gierde.
Uiteindelijk kunnen we dus best tevreden zijn met deze wedstrijd, we hebben goed kunnen oefenen en genoeg geleerd.
Bedankt voor het meedoen Julia en Jasper!
Zaterdag 11 november hebben wij de eerste wedstrijd van de zaalcompetitie tegen Zetten B1. We spelen om 10.00 uit bij de Mammoet in Zetten.
Zien we u daar?