Nieuwe hoofdcoach voor de selectie: Michel Ligt

Sinds kort is het officieel: Michel Ligt is de nieuwe hoofdcoach bij Korfbalvereniging Kesteren. Hij volgt Johan van Haut op, die na twee jaar afscheid neemt en aan de slag gaat als coach van Wageningen 2.

Michel (56) woont met zijn vrouw in Zutphen. Hij werkt in de logistieke sector en is een ervaren coach: al 33 jaar is hij hoofdtrainer. Ooit begonnen bij Oost-Arnhem 2 , waar hij ook speler in het eerste team is geweest, werd hij vrij snel coach van Oost-Arnhem 1 om later met een mooie serie teams aan de slag te gaan, waaronder KVZ en Dindoa.

Michel en de vereniging hebben een overeenkomst gevonden voor – in eerste instantie – één jaar. Daarbij is het belangrijkste doel om als serieuze tweedeklasser mee te draaien op het veld en in de zaal en daarbij de degradatieplaatsen te ontlopen. Het eerste seizoen is daarbij een mooie uitdaging, omdat enkele vaste waarden uit het eerste team gestopt zijn. Michel: “Handhaving is absoluut het doel, maar het evenaren van afgelopen seizoen wordt lastig.”

“Dit is een leergierige en ambitieuze selectie”
Michel over zijn nieuwe klus bij Kesteren: “Na 33 jaar komt stoppen, of een pauze, bij mij nooit ter sprake. Als ik voor een ambitieuze groep mag staan dan ga ik daar helemaal voor! Ik geloof dat een selectie enorm veel kan bereiken als iedereen zich inzet. Dat zie ik bij Kesteren. Dit is een ambitieuze en leergierige selectie die nog mooie stappen kan gaan zetten. Ik heb er zin in.”

“Michel is met al zijn ervaring de juiste man”
Diana Huibers was als waarnemend voorzitter nauw betrokken bij de gesprekken: “Michel is ontzettend ervaren, hij heeft op hoog niveau gecoacht. Het is een uitdagende klus, met deze jonge groep die de afgelopen jaren boven verwachting heeft gepresteerd. Maar ik denk dat Michel met al zijn ervaring hier de juiste man voor is. Ik ben erg benieuwd hoe hij de selectie verder gaat helpen.”Diana Huibers en Michel Ligt