Laatste wedstrijd van zaalcompetitie

Op zaterdag 1 april werd de laatste competitiewedstrijd in de zaal gespeeld (en dat is geen grapje), het zaalseizoen zit er alweer op. Weet je nog dat er in het eerste wedstrijdverslag, van deze zaalcompetitie, werd geschreven over de doelstelling van Kesteren 1? De doelstelling van dit seizoen was, minimaal eindigen op de tweede plaats maar het liefst natuurlijk kampioenen. Helaas is dit laatste niet gelukt, maar dit betekent niet dat Kesteren haar doelstelling niet kan behalen. Het team staat met Olympia’22 op een gedeelde tweede plaats in de competitie, en wil graag tweede blijven. Stel dat Kesteren vandaag zou verliezen en Olympia’22 wint, zou Kesteren eindigen op de derde plaats. Met de doelstelling voor de tweede plaats in gedachten, maakt Kesteren zich op voor de revanche op Arena 1.

Voorbereiding en terugblik

Het eerste verlies van Kesteren werd geleden bij Arena 1, met een uitslag van 18-17 keerde de spelers van Kesteren terug de brug over. Arena 1 speelde een goede wedstrijd, terwijl het incomplete team van Bram beter had gekund. Zaterdag 1 april was het tijd om revanche te nemen op het team uit Rhenen. Een goede voorbereiding is key, maar dit ging helaas niet op voor het team. De hele week heeft Kesteren getraind met een incompleet team, waardoor de voorbereiding niet optimaal was. Hetgeen wat wel optimaal was, was de motivatie. Elke speler van Kesteren, stuk voor stuk, wilde revanche nemen op Arena 1. Met gezonde spanning in het lijf, was Kesteren klaar om de overwinning binnen te slepen.

Eerste helft

Voorafgaand aan de wedstrijd van het eerste, heeft Kesteren 2 een welverdiende overwinning op Arena 2 binnen kunnen slepen, mooie afsluiting van het seizoen. Nu was het de beurt aan Kesteren 1. De spelers begonnen de wedstrijd goed, het eerste doelpunt werd al snel gescoord door Marieke. Na ongeveer zes minuten te hebben gespeeld, stond de ploeg met 4-1 voor. Kansen werden afgerond en er werd goed verdedigd. Een beter begin dan bij de uitwedstrijd. Maar toen kwam Kesteren even in een dipje terecht, terwijl Arena 1 begon met scoren. Voorzichtig kwamen ze dichterbij, de score na twintig minuten was uitgelopen naar 7-6. Kesteren moest weer terugkomen in het spel en de kansen gaan afronden. De laatste zeven minuten van de eerste helft, werd sterk geëindigd door de spelers. Er werden vijf doelpunten gescoord, waaronder een vrije bal, die (al zeg ik het zelf) mooi werd afgerond door Jacco. De rust werd ingeluid met een voorsprong van 12-7.

Tweede helft

Na een korte bespreking van de eerste helft, kon de tweede helft van start gaan. De wedstrijd was nog niet gewonnen en Kesteren moest strijden tot het einde, elke duel moest worden aangegaan. Ook de tweede helft begon sterk voor Kesteren, in de eerste aanval werd er gelijk gescoord door Jacco. Ook Otto wist daarna de korf te vinden, met een mooie omdraaibal scoorde hij de 14-7. Emma, Nienke en Martijn konden niet achterblijven, en scoorde alle drie een doelpunt, waarna het 17-7 stond. Daarna leek het erop of Kesteren de weg kwijt was, aanvallen verliepen stroef en kansen werden niet afgemaakt. Arena 1 kreeg het vertrouwen in de wedstrijd terug en scoorde zeven doelpunten achter elkaar. Hiermee kwamen de spelers uit Rhenen gevaarlijk dichtbij. Het verschil van tien doelpunten, werd in een kwartier tijd verandert naar drie. Kesteren moest wakker worden en gaan scoren, anders zou ook deze wedstrijd tegen Arena 1 worden verloren. De spanning steeg bij de spelers, maar het lukt Kesteren 1 om uiteindelijk met 20-16 te winnen van Arena 1. GEWONNEN! Wat een wedstrijd, wat een heerlijk gevoel om te winnen van deze club. Kesteren heeft sterke, goede punten laten zien deze wedstrijd, maar er zijn ook zeker verbeterpunten.

Met een lach en een traan

Dit was het dan, de laatste wedstrijd van het zaalseizoen. Kesteren eindigt op een tweede plaats in de competitie, een plek waar de spelers en Bram trots op mogen zijn. De doelstelling om minimaal tweede te worden, is behaald! Naast dat het de laatste zaalwedstrijd was, was het ook de laatste wedstrijd van Nienke. Kesteren 1 moet helaas afscheid nemen van Nienke, ze heeft een mooie reden om het de komende tijd wat rustiger aan te doen. Het team hoopt haar in de toekomst terug te zien bij Kesteren 1. Nienke, bedankt voor jou inzet en gezelligheid gedurende het zaalseizoen! Ook wil ik de wissels bedanken voor hun inzet, zonder jullie had het eerste zo nu en dan met de handen in het haar gezeten. En niet te vergeten de teams van de week en de supporters, de spelers vinden het ontzettend leuk dat jullie komen supporteren. Hopelijk ziet Kesteren 1 jullie weer tijdens het veldseizoen.

15 april

Volgende week zaterdag worden er geen wedstrijden gespeeld, Kesteren heeft even tijd om bij te komen van het zaalseizoen. Op 15 april is de opening van de kunstgrasvelden, dit wordt een ontzettend leuke en gezellige dag, vol korfbalwedstrijden, Rad van Fortuin en als afsluiting een feest. Iedereen is welkom op deze leuke en sportieve dag, ben jij erbij? Tot dan!