KVZ 1 – Kesteren 1

Kesteren heeft weinig in te brengen tegen de koploper

Een oude bekende voor trainer/coach Michel stond op het programma. KVZ uit Zuphen. Een titelfavoriet en de huidige koploper. Er was op voorhand geoefend tegen Animo om weer een wedstrijd in de benen te hebben en om scherp te worden na de vakantie. Na de vakantie gebeuren vaak de gekste dingen in de competitie, zo zou ook blijken uit de andere uitslagen in de poule. Kesteren wilde hier graag van profiteren en na het opstellen van een tactisch plan, leek Kesteren klaar voor de uitdaging.

Overrompeld

De scherpte die nodig is om tegen een ploeg als KVZ mee te spelen, ontbrak en niet zo’n beetje ook. Binnen no-time keek Kesteren tegen een flinke achterstand aan. Onnodig, want de aanvallen waar Kesteren geduld opbracht en kansen uitstelde, lieten zien dat het wel mogelijk was om mee te doen met dit soort teams. Het zat er in de eerste helft helaas niet in en het rendement van de aanvallen beeldde zich mooi uit in de ruststand, namelijk 10-4 voor de thuisploeg.

In de kleedkamer werd duidelijk dat Kesteren echt een kans liet liggen. Het ongeduld zorgde ervoor dat KVZ van hun lengte gebruik kon maken en hierdoor was de bal vaak na één schot alweer de groen-witten. Uitstellen was dus het toverwoord voor de 2e helft. Hiernaast moest gezorgd worden dat de ‘mee-rebounders’ van KVZ in beweging bleven, waardoor er langer aangevallen kon worden. Verdedigend moest men meer geduld opbrengen, de reboundkracht van KVZ zorgde ervoor dat missers onder en rond de korf snel afgestraft werden.

Niet aan te pas

De 2e helft was aanvallend een stuk beter, een heel stuk beter. Er werden slimmere kansen gekozen en er werd ook zuiverder geschoten. Iets om in het achterhoofd te houden voor de komende weken. Zorgde dit er dan voor dat Kesteren dichterbij kwam? Nee dat niet, KVZ scoorde vaak meteen terug en liep zelfs nog iets uit. Kesteren bleek niet bij machten om KVZ bij te benen. De wedstrijd eindigde in een 25-13 nederlaag voor de rood-zwarten.

Niets te verliezen

Het is flink balen om er zo af te gaan, maar verliezen van KVZ op dit punt in de competitie is geen schande. De ploeg lijkt sowieso wel een beetje boven de rest van de poule uit te stijgen. In dat soort wedstrijden heb je niets te verliezen, maar dan hoop je er onbevangen genoeg in te gaan om het zo’n team moeilijk te maken. Dit was niet het geval en Kesteren zal volgende week, door verrassende uitslagen, aan de bak moeten tegen Sparta. Wat verloren heeft van Keizer Karel, de beide teams zullen gebrand zijn op een overwinning.