Koveni A1 – Kesteren A1

Zaterdag 12 september ging Kesteren A1 naar Koveni A1 in Nieuwegein. Toen we daar aankwamen en onze tegenstanders zagen, raakte sommige van ons lichtelijk in de stress, omdat ze er nogal lang uitzagen. Tijdens de bespreking werden er een paar belangrijke punten besproken, namelijk voorverdedigen en we moesten vechtlust tonen, dus we moesten voor elke bal gaan. Twee punten om het de tegenstanders moeilijk te maken.

Tijdens de eerste helft ging het verdedigen erg goed, we zaten er goed bij en gingen voor elke bal die op de grond was gevallen. We hadden de bal niet altijd, maar we vochten er wel voor. In de eerste helft hebben we er verdedigend één tegen gekregen. De aanval ging in de eerste helft niet heel goed, het ging niet slecht, maar we moesten heel erg zoeken naar een goede manier van aanvallen, en dat heeft even geduurd. We hebben er aanvallend drie gescoord, dus na de eerste helft stonden we met 1-3 voor.

In de rust werd besproken wat er goed ging, maar ook wat we nog beter konden doen. Het verdedigen ging erg goed, maar we konden nog wat meer risico nemen op het voorverdedigen. Op aanvallend gebied werd ons verteld dat we slim moesten gaan spelen. Na de bespreking kwam Michelle aan vanuit Renkum, om ons team te versterken. José, heel erg bedankt voor het brengen.

De tweede helft ging anders dan de eerste helft. Aanvallend ging het steeds beter, en scoorde we er 3 achterelkaar, dus stonden we met 1-6 voor. Verdedigend ging het gelukkig nog steeds goed. De vechtlust die we de eerste helft hadden, was er de tweede helft nog steeds. Vooral Lisa nam de vechtlust erg serieus, na een hek te hebben geraakt en haar knieën te hebben opengehaald, ging ze nog steeds vol voor de bal. Na nog wat doelpunten vanuit ons team, verlieten wij het veld met een overwinning van 4-9.

Dit was onze tweede wedstrijd van de competitie wedstrijdkorfbal, en wij zijn super blij met het behaalde resultaat. Michelle super bedankt voor het invallen. Zaterdag 19 september spelen wij thuis tegen Tiel ’72 A2 om 14:00, wij zouden het super leuk vinden als u komt kijken. Tot dan!