Kesteren wint korfbalthriller tegen Wesstar

KESTEREN/WESSTAR – De korfbalfans werden zaterdagmiddag getrakteerd op een adembenemende wedstrijd tussen Kesteren en Wesstar, waarbij Kesteren uiteindelijk zegevierde met een eindstand van 14-19. Hoewel de overwinning voor Kesteren een feestelijke afsluiting betekende, werd de wedstrijd onverwachts overschaduwd door een grimmige sfeer na een blessure-incident in de sporthal van Wesstar.

Vanaf het eerste fluitsignaal toonden beide teams hun kracht, maar het was Kesteren dat al snel de leiding nam in de wedstrijd. Marieke bleek de ster van de middag te zijn door vier vrije ballen om te zetten in doelpunten. Kesteren komt op 0-5 voorsprong en gaat met 7-11 voorsprong rusten.

Net voor de rust sloeg de sfeer echter om in de sporthal van Wesstar. Een ongelukkige blessure trof een heer van Wesstar, wat leidde tot emotionele reacties bij zowel spelers als supporters. De ernst van de blessure zorgde voor een korte pauze en Wesstar overwoog zelfs om de wedstrijd te staken. De spelers van Wesstar waren aangeslagen en emotioneel geraakt door het incident. Na een kleine vijf minuten van bezinning en overleg, besloot Wesstar echter om de wedstrijd toch voort te zetten.

Bij de hervatting van het spel had Kesteren enige vrees voor het fysieke aspect na het tumult, maar de spelers hielden zich overwegend aan de sportiviteit. Echter, één speler van Wesstar vertoonde onsportief gedrag door onbestraft na te trappen, gevolgd door het uitblijven van excuses. Een incident dat een smet wierp op de sportieve dynamiek van het duel. Daarover is ook niemand verbaasd, want zo staat Wesstar inmiddels bekend binnen de competitie.

Met de naderende kerst in gedachten zou Kesteren als kerstcadeau kunnen overwegen om een stukje film van het voorval naar de bond te sturen. Echter, zou dat niet passen bij de sportieve aard van het team. “Wij weten wel beter,” verklaarde een vertegenwoordiger van Kesteren. “De twee punten die we mee naar huis nemen zijn voor ons voldoende.”

Met kerst in gedachten en het naderde nieuwjaar in het vooruitzicht willen we ook kort terugblikken op het korfbaljaar 2023 van Kesteren 1.

Het korfbaljaar 2023 zal voor Kesteren 1 de boeken ingaan als een periode van hoge pieken en diepe dalen. In de zaalcompetitie wist Kesteren 1 zich te onderscheiden door de tweede plek te veroveren, een prestatie die getuigt van het talent en de vastberadenheid van het team. Echter, de veldcompetitie bracht een andere realiteit met zich mee, waarbij degradatie dreigde en het team op het randje balanceerde. Naast de korfbalervaringen hebben de spelers ook samen herinneringen gemaakt tijdens de teamuitjes of de feestjes bij de vereniging. Zo zijn we te weten gekomen dat Jacco niet verlegen is met een microfoon is zijn handen bij de karaoke feestjes van Pons. En dat wij de shotjeskaart bij de jeu de boules in Utrecht uit kunnen spelen.

Met die terugblik in gedachten is het ook leuk om al vooruit te kijken naar 2024. De zaalcompetitie van 2024 belooft spannend te worden, de tweede plek is nog steeds binnen handbereik. Wij willen graag alle supporters bedanken voor afgelopen jaar en willen jullie uitnodigen voor de eerste wedstrijd in 2024 op 13 januari. Uiteraard willen wij ook de jeugd bedanken, die elke thuiswedstrijd op ritmische wijze hebben getrommeld. Kesteren D1, 13 januari zijn jullie weer aan de beurt!

Iedereen fijne feestdagen toegewenst en alvast een gelukkig nieuwjaar!