KESTEREN VERSLAAT EEEKAACEEAAA

De lichten staan op groen voor Kesteren in de tweede seizoenshelft, nu de ploeg steeds beter en beter in vormt raakt. Op zaterdag 10 februari mocht de ploeg aan de bak tegen de Eerste Korfbal Club Arnhem of in de volksmond EeeKaaCeeAaa. En het is tijd voor revanche!

Tijdens de voorbespreking blikte Bram terug op de vorige wedstrijd en de tegendoelpunten van de heren. Veel ruimte voor verbetering. Een van te verbeteren punten was dan ook bestrijden van de lange heer, die in het vorige verslag over EKCA nog als ongrijpbaar werd beschreven en sindsdien door het leven gaat als ‘Cheat Code’. Ja, Jacco en Ruben geven graag bijnamen die niet altijd te begrijpen zijn.

Met de woorden van Bram in het achterhoofd was het tijd voor de eerste helft en die was ijzersterk! De thuisploeg leidde met een comfortabele 12-5 voorsprong in de rust. Een gat dat uiteindelijk te groot bleek voor EKCA om te overbruggen. Na het laatste fluitsignaal was de eindstand dan ook 21-14. Voor Kesteren eindelijk een score boven de 20 doelpunten. Als je benieuwd bent naar verdere hoogtepunten van de wedstrijd, dan nodig ik je van harte uit bij de volgende wedstrijd! Als speler kan ik niet eens onthouden of ik zelf een doelpunt heb gemaakt, dus helaas kan ik jullie niet wijzen op de hoogtepunten.

Wel kan ik jullie wijzen op uitzonderlijke klasse en prestatie. Doorgaans wijst Kesteren geen officiële ‘speler van de wedstrijd’ aan, maar na deze wedstrijd verdient Ruben zeker een bijzondere vermelding in de vorm van een korte ode in dichtvorm:

Ruben, als een kikker spring je daar,
Met rode wangen, vol vuur en gebaar.
Onvermoeibaar, strijdend op het veld,
Je toont de ware kracht van een held.

De andere spelers van Kesteren verdienen natuurlijk ook zulke prachtige woorden, maar dan zou het verslag vier kantjes worden en daar zou ik ook veel te lang mee bezig zijn.

Over te lang bezig zijn gesproken. Het is tijd om vooruit te blikken, in de volgende wedstrijd zullen we het opnemen tegen koploper Arena in Rhenen, die kampioen kan worden. Wilbert en zijn team zullen er klaar voor zijn, maar wij ook! Garantie voor spektakel en strijd, dus zorg dat je er bij bent! Jacco en Ruben kijken ook uit naar de strijd tegen ‘Pieter Valley en Gargamel’.

Zaterdag 2 maart om 13:40 uur in ’t Gastland in Rhenen.