Kesteren kan zich opmaken voor playoffs

Kesteren mocht na een lange (LANGE) pauze naar Didam voor de return tegen DLKV. Vorige keer was het niveau van de wedstrijd niet heel best, maar Kesteren had weinig problemen om de 2 punten binnen te halen.

DLKV begon scherper en kwam snel op 2-0 voor. Kesteren wist verdedigd de intensiteit op te voeren en kwam langzij om vervolgens de voorsprong te pakken en uit te breiden naar de rust.

De tweede helft was er een waar moeizaam gescoord werd. De voorsprong van Kesteren was dusdanig dat de overwinning niet meer in gevaar zou komen en met een wat ingezakte verdediging en minder scherpe afronding pakte Kesteren de punten met een score van 10-17.

Kesteren mag zich nu gaan opmaken voor de playoffs, waar het naar alle waarschijnlijkheid als tweede gaat spelen tegen de nummer 1 uit de andere poule. Er is een heuze houdini act nodig om Zwaluwen op onderling resultaat nog in te halen. Al zal het vlaggenschip er alles aan doen om te laten zien dat de uitwedstrijd geen goede weergave was van het niveauverschil.