Kesteren blijft bij, maar verliest van Zwaluwen

8 goals, dat was het verschil dat overbrugt moest worden om de competitie nog als eerste af te kunnen sluiten. Tegen Zwaluwen zou dat een zware, zo niet onmogelijke, klus worden. Wel was bekend dat men beter kan dan de vorige ontmoeting. Er was door de vorige wedstrijd meer bekend over hoe Zwaluwen speelt en zo kon er een plan gemaakt worden. Na een korte bespreking kon de wedstrijd van start gaan in een sfeervolle sporthal De Leede.

De beginfase ging gelijk op. Verdedigend leek het plan te werken. Zwaluwen loste veel éénschotsaanvallen. Daartegenover wist Kesteren ook maar weinig te herhalen. Wat resulteerde was een spannende wedstrijd die gelijk op ging in de eerste helft. Het ontregelen van beide verdedigingen resulteerde in een weinig aantrekkelijke wedstrijd.

In de tweede helft wist Zwaluwen een klein gaatje vast te houden. De wedstrijd verliep vrijwel hetzelfde als in de eerste helft. Het ontbrak Kesteren aan scorend vermogen om Zwaluwen echt pijn te kunnen doen in de tweede helft. Verdedigend werd het plan naar behoren uitgevoerd, maar Zwaluwen trok aan het langste eind. 9-12

Kesteren kan zich gaan opmaken voor het tweeluik tegen Elburg, de nummer 1 uit de andere poule. Een flinke reis naar promotie zullen we het maar noemen. Kesteren zal in ieder geval knokken voor wat het waard is. Hopelijk maken we er de 16e een mooi feest van in eigen hal.