Kesteren B1 – Activitas B1

Zaterdag 18 maart hebben wij een wedstrijd tegen Activitas B1 gespeeld. Het was weer eens de perfecte tijd om te spelen, 12 uur. Precies onder lunchtijd dus…
En onze coach, Rianne, kon er helaas niet bij zijn dus we hebben zonder coach gespeeld.
Gelukkig konden Britt, Julia en Marriët meedoen/reserve zitten.
Het vak van Renske, Sophie, Bart en Britt begon in de aanval.
Het vak van Jonne, Kian, Esther en Wilke begon in de verdediging. Daar werd al gauw gescoord door de tegenstanders en stonden we dus met 1-0 achter.
Maar Renske liet zien wat we kunnen dus maakte ze gelijk daarna de 1-1.
De tegenstanders maakte de 2-1 en de 3-1. Daarna maakte Renske haar kans alweer af en stond het 3-2. Activitas scoorde daarna weer. Maar Jonne liet het er niet bij zitten en maakte de 3-4. Daarna maakte Esther de gelijkmaker.
Activitas en Kesteren scoorden om de beurt, maar Kesteren B1 kwam nog steeds niet voor te staan. Totdat Bart z’n kans pakte en de 7-6 maakte! Voor het eerst sinds het begin van de wedstrijd stond Kesteren B1 voor! En dat wilden we graag zo houden, dus Sophie maakte de 8-6 er ook gelijk achteraan. Activitas maakte nog een punt en vlak voor de rust scoorde Esther de 9-7 nog. In de rust werden wat dingen besproken en vol goede moed begonnen we aan de tweede helft.
In de eerste 20 minuten van de tweede helft werd er bij beide kanten 2 gescoord dus stond het 11-9.
Maar toen Esther een bal wilde vangen ging haar nagel dubbel en moest ze er uit om een pleister voor haar vinger te halen. Marriët kwam er voor haar in. Maar na een paar minuten kon Esther er weer in en ging Marriët er uit voor Esther.
Kesteren B1 en Activitas B1 scoorden er allebei nog 2. In de laatste minuut werd Esther weer gewisseld voor Marriët. Activitas maakte de 13-12 en toen was de wedstrijd afgelopen.
Britt, Marriët, en Julia, heel erg bedankt dat jullie mee konden doen!
De volgende wedstrijd van Kesteren B1 is op 1 april om 13.00 uur in Kesteren.
Komt u ons aanmoedigen!?