Kesteren 2 – Viking 2

Punten voor Kesteren 2!

Na 4 competitiewedstrijden, 2 verloren wedstrijden en na het gelijkspel van afgelopen woensdag tegen Revival, is het Kesteren in weer en wind gelukt om 2 overwinningspunten binnen te slepen. Dit brengt Kesteren voor een week op de 6e plaats.

Gelijkspelfie.

28 september.
Zaterdag 28 september speelde Kesteren 2 thuis tegen Viking 2. Teunis kon er deze week niet bij zijn, dus stond Reinder klaar om senioren 2 naar de overwinning te helpen.

Start.
Kesteren opende de score na een aantal minuten, maar Viking legde verdedigend veel druk op waardoor er veel één schotsaanvallen en veel balverlies plaats vond. Ook de verdediging van Kesteren maakte het de aanval van Viking moeilijk. Toch wist Viking na 18 minuten de korf te vinden en bracht de stand op 1-1.
Hierna wisten beide teams snel weer te scoren. Maar met een jeugdtussenstand bij rust van 3-2, kon niemand aanvallend tevreden zijn.

2e helft.
Na aanwijzingen en aanmoedigingen van Coach Arjen begon Kesteren vol goede moed aan de tweede helft. Helaas had Rianne nadat ze de eerste helft een botsing had gemaakt erg last van haar hand en moest het veld verlaten. Williese was haar vervanger.
Viking bracht ook weer frisse zin en wist twee keer te scoren. Hierdoor stond Kesteren ineens achter. Het antwoord was daar. Dirk-jan scoorde 2 keer van afstand en Reinder benutte een strafworp. De prachtige onehander-doorloopbal van Gerben bracht Kesteren op een stand van 7-5.
Kesteren kon de overwinning al ruiken. De 7 wissels die Viking inbracht gedurende de tweede helft bracht het team niet van zijn stuk. Het harde werken werd beloond. Viking wist niet meer dan 7 keer te scoren. Kesteren maakte er 8.
En zoals Johan Cruijff ooit zei: “Als je één goal meer maakt dan de ander, dan win je.”
Doelpuntenmakers: Bram (1), Dirk-jan (3), Gerben (1), Reinder (2), Suzanne (1)

Overwinnaarsselfie.

Stijgende lijn.
Deze overwinning was een onderdeel van de stijgende lijn die Kesteren 2 van plan is om voort te zetten! Volgende week speelt het team van Arjen van Houwelingen tegen DWS 2 dat momenteel met 0 punten onderaan staat. Een belangrijke wedstrijd weer voor Kesteren! We kunnen alle aanmoediging gebruiken!