Kesteren 1 wint strijdlustige wedstrijd in Westervoort

Zaterdag 18 februari werd er door Kesteren 1 een uitwedstrijd gespeeld tegen Wesstar 1. Een wedstrijd die, zoals beschreven werd in het vorige wedstrijdverslag tegen Wesstar 1, nog wel eens strijdlustig zou kunnen worden. De overwinning van vorige week zaterdag op Olympia’22 zat nog vers in de hoofden van de spelers, weer een stapje dichter bij het kampioenschap. Maar om dit zaalseizoen kampioen te kunnen worden, moest er zaterdag gewonnen worden in Westervoort. De strijd om het kampioenschap is nog niet gestreden. Met een aantal trouwe supporters ging Kesteren 1 naar Westervoort, om daar een goede wedstrijd neer te zetten.

Op zaterdag 10 december werd de thuiswedstrijd tegen Wesstar 1 gespeeld. Mijn beschrijving van deze wedstrijd is: ‘Kesteren won deze strijdlustige wedstrijd met een ruime uitslag (18-4). Een gezellige sfeer tussen de spelers was ver te zoeken, hier en daar waren er wat opstootjes. Ook het publiek kon zich er niet meer buiten houden, ze gingen op in de strijd tussen de spelers’. Wesstar 1 wist deze wedstrijd dus maar vier keer de korf te vinden, een knap staaltje verdedigingswerk van Kesteren.

Eerste helft

Wesstar 1 nam de bal uit, toen het fluitsignaal om 14:50 klonk. Deze aanval duurde nog geen tien seconden, toen de bal werd onderschept door Kesteren. Er volgde een aantal mooie kansen van de aanval, maar de korf werd niet zo snel gevonden als de vorige wedstrijd (toen was de eerste kans gelijk raak). Ook de tweede aanval van Wesstar 1 werd snel beëindigd, de bal werd in rap tempo naar de aanval gebracht. Na een lange aanval van Kesteren werd het eerste doelpunt van de wedstrijd gemaakt door Beus. In de eerste vijftien minuten kon Wesstar 1 niet tot scoren komen, het stond 0-4. Ook de spelers van Kesteren 1 hadden moeite om de gecreëerde kansen af te ronden, waardoor de score even vastliep. Wesstar 1 kwam daarentegen in een flow en maakte drie doelpunten. Aan de spelers van Kesteren om hier iets tegen te doen, afspraken werden gemaakt en rust en geduld werd bewaard. Dit werkte goed voor de spelers, in korte tijd wisten Martijn, Otto en Beus een doelpunt te scoren. Het einde van de eerste helft naderde, met nog twee minuten op de klok begon de laatste aanval van Kesteren. In twee minuten tijd werden er veel kansen gecreëerd, door rust en geduld te bewaren werd er uiteindelijk, onder luidt protest van de tegenstanders, een vrije bal gescoord door Otto. Met dit laatste doelpunt op zak, ging Kesteren de kleedkamer in met een ruststand van 5-9.

Tweede helft

Na de bespreking van de eerste helft en nadat alle pijntjes waren ingespoten met het wondermiddel (koelspray) van de dag, konden de spelers de tweede helft met frisse moed van start gaan. In de rust stellen de spelers en Bram vaak als doel om het eerste doelpunt van de tweede helft te maken. Nu is het geval dat de spelers van Kesteren altijd heel goed luisteren naar hun coach, dus na een lange aanval te hebben gespeeld, scoorde Jacco het eerste doelpunt van de tweede helft. Na dit doelpunt vond Kesteren het lastig om de kansen af te maken, terwijl de verdediging de aanvallers van Wesstar 1 goed onder controle hadden. Helaas wist Wesstar 1 toch eerder de korf te raken dan Kesteren en werd er gewisseld. Na een aantal lange aanvallen en snelle onderscheppingen, was het Emma die weer een doelpunt wist te scoren. De laatste zes minuten van de wedstrijd daalde het niveau van Kesteren, de ploeg heeft in deze tijd vier doelpunten tegen gehad. De vier doelpunten die Kesteren de vorige wedstrijd in totaal tegen had gekregen. De wedstrijd verliep moeizamer dan de thuiswedstrijd, de kansen waren aanwezig, maar werden helaas niet afgemaakt, ook werden er weer een aantal stippen gemist (ik noem maar even geen namen).

Volgende wedstrijd

De volgende thuiswedstrijd vindt deze keer niet plaats op een zaterdag, maar op dinsdag 28 februari. Deze wedstrijd wordt gespeeld tegen SkunK 1. Kesteren 1 staat momenteel op een gedeelde eerste plaats met SkunK 1, wat betreft doelsaldo staan zij bovenaan. Dit wordt dus een zeer spannende wedstrijd tussen de nummers één, waarbij het kampioenschap op het spel staat. De wedstrijd begint om 20:00. De spelers van Kesteren 1 zouden het ontzettend leuk vinden als er supporters komen, om hen nog een stapje dichter bij het kampioenschap te brengen. Hopelijk tot dan!