Kesteren 1 weet winst-reeks niet door te zetten

Na twee wedstrijden buiten de deur te hebben gespeeld, kon Kesteren 1 eindelijk weer het eigen hobbelveld betreden. DWS 1 stond op het programma. Gezien de uitslagen en de stijgende lijn van Kesteren zou dit nog wel eens een spannende wedstrijd kunnen worden.

Er werd afgelopen week hard getraind in de zaal door de ploeg van Bram. Helaas liep Marieke donderdag tijdens de training een liesblessure op. Hierdoor kon Kesteren 1 niet met de vaste basis starten. Annelieke, inmiddels routiné invalster van het eerste, vervulde deze basisplek.

Vanaf het eerste fluitsignaal werd de toon van de wedstrijd gezet. Niet door Kesteren of DWS maar door de scheidsrechter zelf, die tijdens deze wedstrijd beoordeeld werd door de KNKV. De eerste minuten van de wedstrijd waren gevuld met bijzondere beslissingen in plaats van doelpunten. Deze doelpunten volgde later. Het eerste doelpunt viel aan de kant van DWS, maar hier had Kesteren direct een antwoord op. Otto scoorde de gelijkmaker van afstand. In de volgende aanval zocht Martijn zijn kans wat dichter bij de korf (en de grond) en wist zo een strafworp te versieren. Ook Alieke wist de korf een minuut later te vinden van afstand. Emma gooide hier een schepje bovenop met schot van afstand: 4-1 voor Kesteren. Dit alles in slechts 3 minuten tijd! Een vliegende start voor Kesteren. DWS wist zich te herpakken en Kesteren wist op haar beurt de korf even niet meer te vinden. De tegenstander wist terug te komen naar 4-3. Hierna volgde een doelpuntloze periode, waarin Otto een kopstootje kreeg en zijn derde bloedneus van het seizoen pakte. Pas na 8 minuten werd er gescoord, maar niet door Kesteren. Vanaf dit moment was het stuivertje wisselen. Vlak voor rust stond er 7-7 op het scorebord, maar door slordige fouten bij Kesteren wist DWS een gat te slaan en ging de ploeg van Bram met 7-10 de kleedkamer in.

De boodschap naar elkaar: Koppen omhoog, concentratie en herpakken.

DWS kwam beter de kleedkamers uit en wist de 7-11 op het scorebord te zetten. Met een fraai omdraai balletje scoorde Anne het achtste doelpunt voor Kesteren. Ondertussen werd er gestrooid met spelhervattingen en vrije ballen door de scheidsrechter. De sfeer rondom de man in groen werd er niet beter op. DWS ging hier beter mee om dan Kesteren en zette nog een doelpunt op het scorebord. Ook de duels tussen Beus en zijn tegenstander werden harder. Samen lagen ze regelmatig in de modder te rollen. Ondanks de felle duels was Kesteren slordig waardoor DWS de score verder uit wist te breiden naar 8-13. Na de time-out aan de kant van Kesteren scoorde de ploeg uit Kootwijkerbroek nog tweemaal. Uiteindelijk wist Anne een schot van afstand te scoren en verzorgde zo de doelpunten van Kesteren in de tweede helft. Nog geen minuut later werd er door gebrek aan concentratie gescoord aan de kant van DWS. Onze Emma wist vervolgens haar (twee koppen grotere) tegenstandster omver te lopen en zo kreeg Kesteren een ongelukkige strafworp tegen.

Jacco leek vervolgens een vrije bal te benutten, maar deze floot de scheidsrechter af om opnieuw te nemen. Deze werd helaas gemist. Even later wist Jacco zijn volgende vrije bal wel te benutten zonder interruptie van de scheidsrechter.

De tweede helft bevatte een hectische slotfase waarin Kesteren tegen een achterstand van 12-18 aan keek. Tijdens die slotfase lagen niet alleen Beus en zijn tegenstander over de grond te rollen. Ook de scheidsrechter maakte kennis met het (nu nog) visitekaartje van Kesteren: Losliggende lijnen en een modderig veld. Gelukkig bleef hij na de koppelduik ongedeerd. Drie minuten voor tijd kreeg Martijn ook nog een gele kaart van de beste man in het groen. De thuisploeg wist tijdens deze hectische slotfase uiteindelijk vier doelpunten te maken. De laatste doelpunten werden door Emma, Martijn, Anne en Otto gemaakt.

Op basis van de tweede helft een terechte nederlaag voor Kesteren. Er werd dan ook even flink gebaald door de spelers.

Een hoge opkomst wat betreft het aantal toeschouwers. Iedereen bedankt voor de support!

Volgende week staat de laatste wedstrijd van het veldseizoen op het programma. Dat betekent ook de allerlaatste thuiswedstrijd op ons oude vertrouwde hobbelveld.

Kesteren 1 mag zich op gaan maken voor de return tegen Reehorst. De Edenaren staan ongeslagen bovenaan. Alle support is welkom bij de allerlaatste veldwedstrijd. Tot dan!