Kesteren 1 – Viko 1 01-10-2022

Kesteren 1 pakt winst!

Op zaterdag 1 oktober speelde Kesteren 1 een thuiswedstrijd tegen VIKO 1. In vergelijking tot een week geleden zag de weersvoorspelling er goed uit, wat de spelers extra energie gaf. Bram sprak van te voren zijn vertrouwen in de spelers uit en gaf aan dat als we voor deze wedstrijd zouden gaan, er een redelijke kans was op de winst.

Kesteren startte de wedstrijd goed op met een paar mooie aanvallen. Marieke scoorde de eerste strafworp, gevolgd door een schot van Emma. Hierna maakte Jacco ook nog een mooi doelpunt. Even leek Viko terug te komen en maakten zij twee doelpunten, maar gelukkig reageerde Beus hier snel op met een doelpunt voor Kesteren. Ook Anne scoorde nog en de spelers gingen de rust in met de stand 6-3. Bram gaf aan dat we lekker op gang waren en een mooi spelletje speelden, we stonden bovendien ook voor. Er kon daarentegen nog wel meer afgerond worden en er kon er meer geprobeerd worden voor te verdedigen.

Met goede moed gingen de spelers de tweede helft in. Na drie doelpunten aan de kant van Kesteren begon het scoringspercentage aan de kant van Viko ook hoger op te lopen. Desondanks lukte het Viko niet Kesteren in te halen. De spelers van Kesteren konden vaak herhalen, bewogen na een schot goed door en bleven strijden voor elke bal.

Het harde werken resulteerde in de winst van Kesteren! De spelers waren ontzettend blij eindelijk eens beloond te zijn met een overwinningseindstand van 13 – 8. Met deze winst op zak is Kesteren 1 er helemaal klaar voor ook te gaan strijden tegen Sev. Deze wedstrijd zal plaatsvinden op 8 oktober in Zelhem.