Kesteren 1 – Viking 1

Kesteren geen partij voor koploper

Het was weer tijd voor een thuiswedstrijd. Pas de 2e van het seizoen, maar wel meteen een pittige tegen Viking. Viking kwam naar Kesteren zonder puntverlies en stond dan ook bovenaan. Na het verlies tegen Woudenberg vond coach Michel het belangrijk om wat meer beeldmateriaal te bekijken deze week. Dit kwam zeker niet door het weer, 100% niet door het weer (echt niet). Van tevoren was wel bekend hoe Viking zou gaan spelen. Het spel van Viking speelt zich vooral voor de korf af met een hoog baltempo. Het is natuurlijk een voordeel als je weet hoe een tegenstander speelt, maar het ook daadwerkelijk ontregelen is natuurlijk wat anders. Kesteren leek klaar voor de test en zo begon het aan de wedstrijd.

Slimmer spel

De wedstrijd begon en Kesteren kwam in het begin 0-1 achter, waarna een vrije bal voor de 1-1 zorgde. Viking kwam op 1-3 en door 2 stippen (eigenlijk 3) kwam Kesteren terug tot 3-3. Viking kwam door een schot achter de korf op 3-4, waarna Kesteren door een slimme bal onder de korf weer op 4-4 kwam. Het begin was dus gelijk op. Viking had het initiatief en Kesteren bleef volgen. De 5e en 6e goal van Kesteren kwamen door knappe schoten aan de kant van Kesteren. Helaas bleef Viking aanvallend dicteren. Viking rondde beter af dan Kesteren het 2e deel van de 1e helft en zo stond er een 7-11 ruststand op het scorebord.

In de rust werd opgemerkt dat Viking naar hartenlust kon combineren en spelen hoe ze wilden. Viking kon voorin blijven en de aangeef gebruiken wanneer ze die nodig hadden. Aanvallend was het spel niet slecht, de afronding moest beter en het spel moest onvoorspelbaarder worden. Zonder te veel in herhaling te vallen was het ook maar 4 verschil natuurlijk. In het Korfbal kan dat zo draaien. Wanneer de ballen aan de kant van Kesteren zouden gaan vallen, was er mogelijk genoeg om het Viking lastig te maken de 2e helft.

Wel boven de 10 maar niet genoeg

In de 2e helft bleef Viking scherp schieten van afstand. In de aanval bij Kesteren bleef het moeilijk scoren, ook doordat Viking goed wist waar en wanneer ze de druk op moesten voeren. Door wat slimme ballen en geduldige aanvallen kwam Viking tot een 8-15 voorsprong. Ook een aantal wissels konden het spelbeeld niet echt veranderen. Er werd snel duidelijk dat Kesteren het Viking niet meer moeilijk zou gaan maken. Er valt eigenlijk niet veel meer te vertellen over de 2e helft. Het spel was het niet waard om elke score nog apart te benoemen. Kesteren kon in de eerste helft, ondanks de matige afronding nog tot 7 goals komen, maar in de 2e helft kwam het slechts tot 4. Viking speelde beter en wint met 11-21.

Niet klaar voor de top

Het mag duidelijk zijn dat Kesteren op dit moment niet de vorm heeft die nodig is om het de bovenste ploegen makkelijk te maken. 11-21 is natuurlijk pijnlijk, maar Viking was simpelweg beter. Het is vooral zonde dat Kesteren 7 goals maakt in de eerste helft en in de 2e helft zo veel minder schieten. Het kansenaantal was meer dan voldoende, de afronding niet. De goede trainingsweken zullen nu toch eindelijk moeten worden omgezet in punten. Aankomende zaterdag gaat Kesteren op bezoek bij DWS. DWS lijkt voor nu een concurrent voor de onderste plaatsen en er zal alles aan gedaan worden om het gat van 3 punten terug te brengen naar 1. Het wordt tijd voor weer een verslag wat 2 punten waard is. Alle support is natuurlijk welkom.

Doelpuntenmakers: Joeri (3), Marieke (2), Linda (2), Martijn ten Hove, Daan van Kalkeren, Nienke van Kleef en Otto Pouwer

Invallers heel erg bedankt!

Positie

Gespeeld