Kesteren 1 sluit 2022 af met overwinning!

Na een lange rit in de auto en een eindje wandelen door de kou, kwam Kesteren 1 eindelijk aan op locatie in Borne. Dit keer een bijzondere locatie, want de wedstrijd vond plaats in een soort opgeblazen iglo; een blaashal. Al voor de wedstrijd was begonnen, slaagde Otto erin een bal op zijn neus te krijgen, waardoor hij zijn zoveelste bloedneus van het seizoen had. Gelukkig weerhield het hem en de rest van het team niet in deze laatste wedstrijd van 2022 te gaan strijden voor de winst. Daarnaast drukte ook Bram de spelers nog op het hart dat er uitgestraald moest worden dat wij kwamen om te winnen en dat we zouden strijden voor elke bal.

De wedstrijd begon goed! Beus maakte in de eerste minuut een korte kans gevolgd door een schot van Otto in de tweede minuut. Hierna volgde een tegendoelpunt en een schot van Ruben. Ondanks dat de spelers van Groen Zwart gedurende de eerste helft meer begonnen te scoren, konden zij er bij lange na niet in slagen Kesteren in te halen. Zo gingen de spelers de rust in met een stand van 15-7 waarbij elke speler van Kesteren minimaal één doelpunt had gemaakt. Hiervan was de topscoorder de jarige Marieke, met maar liefst vijf doelpunten op haar naam. Dat is nog eens een mooi verjaardagscadeautje!

In de rust werden alle tops en tips besproken en de spelers gingen met goede moed de tweede helft in. Deze tweede helft verdedigde de spelers ontzettend goed, waardoor maar één tegendoelpunt werd gemaakt. De doelpunten aan de kant van Kesteren bleven vallen, totdat er een stand van 24-8 op het scorebord stond. Ook onze invallende spelers – Gerben en Annelieke – droegen hier aan bij door beide een doelpunt te maken. Tegelijk met het 25e doelpunt die Otto maakte in de laatste twee minuten van de wedstrijd, klonk er een enorme klap in de blaashal. Het was Beus die op de grond geduwd werd door een speler van Groen Zwart. Niet alleen de speler van Groen Zwart leek het niet eens te zijn met de scheidsrechter, maar ook een paar fans van Groen-Zwart kwamen los. Gelukkig had het incident geen consequenties voor Kesteren, maar resulteerde het alleen in een rode kaart voor de speler van Groen Zwart. De wedstrijd werd hervat en de laatste twee minuten werden uitgespeeld. Met een mooi afstandsschot van de jarige werd de wedstrijd afgesloten. Zo eindigde deze laatste wedstrijd van 2022 in een overwinning met eindstand 26-8. Reserves, bedankt voor het meedoen en het maken van de lange rit naar Borne. Ook nog een speciale dank aan Martijn die ondanks zijn blessure zowel de taak van chauffeur, cameraman en supporter op zich heeft genomen.

Op 14 januari zal Kesteren 1 een thuiswedstrijd spelen tegen SEV 1. Zien wij jullie allemaal bij onze eerste wedstrijd in 2023?