Kesteren 1 – Rheko 1

Goede reeks eindigt tegen Rheko

Kesteren mocht de goede lijn van de afgelopen weken voortzetten tegen Rheko. Weer een team waar nog niet van gewonnen werd dit seizoen, maar wel een concurrent. De degradatiestrijd was echt losgebarsten, zeker nu Reehorst ook punten begon te pakken. Met meerdere teams op 6 punten en de 3e plek binnen handbereik begon Kesteren aan het duel.

Goed begin

Het begin was goed. Kesteren kwam 4-1 voor en begon weer goed aan de wedstrijd, hoe anders was dat aan het begin van het seizoen. Je merkt aan alles dat het team veel beter is dan aan het begin van het zaalseizoen. Rheko was echter niet van plan om zich zo makkelijk gewonnen te geven en had het gat, na een aantal onhandige keuzes aan de kant van Kesteren, binnen no-time gedicht. Het niveau van de wedstrijd daalde, maar de spanning maakte veel goed. Kesteren wist steeds aan te haken, maar wist niet meer op gelijke hoogte te komen en de ploeg ging met een 6-8 ruststand de kleedkamer in.

Er moest slimmer gespeeld worden. Rheko had de ervaring en speelde de eerste helft net wat slimmer dan Kesteren. Kesteren liep hierdoor achter de feiten en hier moest verandering in komen. Er moest meer energie gelegd worden in het aanvallen en de doorloopballen moesten voorkomen worden.

Geen omslag

Kesteren speelde de 2e helft aanvallend beter, maar de goals bleven vaak uit. Hetzelfde kan gezegd worden voor Rheko, maar ook zij misten veel van afstand. Kesteren wist zich terug te knokken, maar liet net als in de eerste helft na om de wedstrijd echt naar zich toe te trekken. Rheko speelde de wedstrijd uit en won uiteindelijk verdient met 12-14.

Belangrijkste wedstrijden komen nog

De goede reeks komt ten einde voor de rood-zwarten. Het was geen “must-win”, maar het was erg lekker geweest om de 3e plek te pakken. Het zat er niet in en nu wordt er verder gekeken naar de komende zaterdag, waar Kesteren weer een concurrent mag ontvangen in de Leede. Reehorst, die op hun beurt aan een goede reeks zijn, zal gebrand zijn om deze voort te zetten. Het beloofd weer een spannende degradatie kraker te worden.

Alle reserves weer bedankt!