Kesteren 1 – Revival 1

Als je niet kan winnen…

De allerlaatste veldwedstrijd van 2019 stond op het programma. Tijd voor revanche tegen Revival. Na het teleurstellende resultaat van afgelopen week, was de selectie tot op het bot gemotiveerd om nog punten te pakken voor de zaal. Met verrassend mooi weer begon Kesteren aan het belangrijke duel met Revival.

Bijblijven

Kesteren kende een stuk betere openingsfase dan andere wedstrijden. Waar het de afgelopen wedstrijden steeds direct tegen een grote achterstand aan keek, bleef het nu voldoende bij. Zorgwekkend was wel waar de doelpunten van Revival vandaan kwamen. De goals van Revival kwamen voor van de stip en binnen 5 meter rond de korf. Aanvallend lijkt de ploeg wel steeds makkelijker de korf te kunnen vinden. De jonge ploeg wordt steeds geduldiger en gaat slimmer zoeken naar kansen. De combi van wat onoplettendheid verdedigend, maar aanvallend wel mee kunnen, zorgde voor een 7-9 achterstand bij de rust.

De opdracht voor de 2e helft was duidelijk. Kesteren moest zorgen dat Revival zijn doelpunten van afstand moest gaan scoren. De kansen rond de paal moesten er uit gehaald worden. Aanvallend goed blijven kijken waar de kansen liggen, er was wel degelijk wat te halen tegen Revival.

Beetje bij beetje

De 2e helft verliep een beetje hetzelfde als de eerste. Het leek weer een gevalletje “achter de feiten aan lopen” te worden, maar het verliep anders. Waar Revival in eerste instantie nog iets uit leek te lopen, kwam Kesteren beetje bij beetje dichterbij. De dames van Kesteren lieten zien over meer dan voldoende aanvalskracht te beschikken en zo, samen met een sterke invalbeurt, kwam Kesteren zelfs langzij. Revival gaf zich niet gewonnen en leek met nog een minuut te gaan de punten alsnog mee naar huis te nemen. Kesteren antwoordde gelijk en de teams delen de punten 16-16.

…Moet je zorgen dat je niet verliest

Hoewel het team eigenlijk niet zo veel heeft aan een punt, voelt het toch lekker om niet te verliezen tegen Revival. De vechtlust spatte van het team af en met die vechtlust kan Kesteren de zaal in, wetende dat we echt veel beter kunnen dan de stand op het veld ons nu vertelt. Het team zal in de zaal moeten laten zien dat al het harde trainen niet voor niks is. De eerste zaalwedstrijd tegen Keizer-Karel is meteen een belangrijke, schreeuw uw clubje naar de overwinning!

Alle reserves weer bedankt, jullie zijn de hele eerste helft van het veld belangrijk geweest en dat waarderen we enorm!