Kesteren 1 – Reehorst ’45 1

Kesteren verliest nipt in boeiend duel

Een sleutelduel voor het eerste van Kesteren. De strijd tegen degradatie was nog verre van gestreden, maar dit duel zou de ploeg flink kunnen helpen. Een duel tegen rechtstreekse concurrent Reehorst. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Reehorst schiet normaal uit de startblokken en dus moest er een manier gevonden worden om ze wat te vertragen. Met een tactische omzetting en een goede dosis spanning kon het duel van start gaan.

Over en weer

De verdedigende rebound zou erg belangrijk zijn in de eerste helft. Reehorst schoot met vertrouwen, ook zonder rebound. Was de bal mis, kon Kesteren deze vaak opvangen en dit zorgde dat Kesteren hun aanval veel kansen gaf om te scoren. Ondanks dat dit vaak even duurde, had Kesteren het initiatief. Met een nipte voorsprong ging Kesteren de kleedkamer in.

Verdedigend had de ploeg voor elkaar wat het wilde. Reehorst in hun kansen beperken. Aanvallend moest er gezocht worden naar de beste kansen en de afronding mocht wat scherper. Het plan had tot nu toe goed uitgepakt, maar Reehorst kan nog steeds makkelijk scoren, dus de wedstrijd was nog lang niet gespeeld.

Spanning en sensatie

In de tweede helft kwam Reehorst snel langszij en het schaakspel kon beginnen. Er werd over en weer gewisseld en geen van beide teams kon de controle over de wedstrijd pakken. Er werd om beurten gescoord en net als een van beide teams het initiatief leek te pakken, kwam het andere team weer langszij. Tot de slotfase, waar Reehorst uiteindelijk met de punten weet te ontsnappen. De strafworpen werden koelbloedig afgerond en er werd afgefloten bij een 19-20 eindstand.

Allerlaatste kans

Kesteren staat nu letterlijk met de rug tegen de muur. Het is nu afhankelijk van de resultaten van de concurrentie om er in te blijven. De druk zal hoog gehouden moeten worden op Reehorst, Keizer Karel en Rheko. Bij elke misstap moet de ploeg er staan. Alles of niets!

Reserves zoals altijd ontzettend bedankt!