Kesteren 1 – Keizer Karel 1

Kesteren laat het liggen tegen Keizer-Karel

De enige degradatiekraker van de competitie stond op het programma. Kesteren kreeg bezoek van Keizer-Karel. Keizer-Karel was de enige ploeg die onder Kesteren stond. Zoals eerder vermeld in de krant, was dit de mogelijkheid om nog aansluiting te vinden bij de middenmoot. Er moest een basis gelegd worden voor na de zaal om dan definitief aansluiting te kunnen vinden. Op een drassig veld begonnen beide teams aan de wedstrijd.

Scherpte ontbrak

Jammer, maar helaas was de openingsfase er één zoals Kesteren die zo langzamerhand gewend is van de jonge ploeg. Verdedigend niet scherp en met hierdoor extra druk op de aanval, die al stroef begon, kon Keizer-Karel al vroeg een gaatje slaan. Met scherp schietende heren overdonderde Keizer-Karel het vlaggenschip en Kesteren kon maar moeilijk aansluiting vinden. Na een moeizame eerste helft ging Kesteren met een achterstand van 4 de kleedkamer in.
In het eerste deel van de 1e helft was er verdedigend weinig controle. Dit verbeterde wel wat, maar de individuele fouten waren te veel. Aanvallend was het niet slecht, maar er moest slimmer gezocht worden bij wie de kansen lagen in de 2e helft.

Achter de feiten aan

De 2e helft begon veelbelovend, er werd meteen gescoord en Kesteren gaf zichzelf een kans om terug te komen. Dit lukte tot op zekere hoogte, maar Kesteren hikte steeds tegen een achterstand van 3 of 4 aan. Kansen om aansluiting te vinden waren er genoeg, maar de fouten verdedigend in de eerste helft zorgde er voor dat Keizer-Karel alleen nog mee hoefde te scoren. Dit deden ze en zo liep Kesteren de hele 2e helft eigenlijk achter de feiten aan en gaat het, zeer teleurstellend, ten onder met 15-18.

Kansen zat

Tja… lastig om positief te blijven na zo’n resultaat. Heel erg balen natuurlijk, je verliest van een ploeg die slimmer omging met de omstandigheden van een degradatiewedstrijd. Maar goed, ook al lijkt de achterstand groot nu, kansen zijn er nog genoeg. Het aantal wedstrijden waarbij men het gevoel had dat er meer in zat, zijn inmiddels bijna niet meer op 1 hand te tellen. Met dat in gedachte gaat Kesteren zijn laatste thuiswedstrijd tegen Revival proberen een begin te maken aan de grote omslag van het veldseizoen, al is het maar om met meer vertrouwen de zaal in te gaan. Alle support is natuurlijk weer welkom.

Reserves weer bedankt!