Kesteren 1 – Keizer Karel 1

Goede eerste helft levert geen punten op

Kesteren 1 gaat zijn wedstrijden de komende maanden weer binnen spelen en wat was iedereen daar aan toe. Niet door de resultaten, het werd gewoon erg koud. De voorbereiding had geen overwinning opgeleverd, maar wel erg sterk spel aanvallend. De vloek van het weinig scoren was wel voorbij en nu mocht de focus terug naar de verdediging. Keizer Karel zou de eerste tegenstander zijn in de zaal. Kesteren mocht zich nu al op gaan maken voor een echte kraker. Onder luid getrommel van de welpen, die met hun helden mee het veld op mochten, begon de wedstrijd.

Wervelende start

Kesteren schoot uit de startblokken en kwam snel op 2-0 voor en kon dit naar 4-0. De droomstart was er. Er was een opluchting voelbaar, eindelijk eens niet meteen met 5-1 achter is ook wel een keer lekker. Keizer Karel mocht in de achtervolging. De Nijmegenaren lieten zich niet gek maken en de ervaren ploeg knokte zich al snel weer terug in de wedstrijd. De eerste helft kende veel doelpunten aan beide kanten. Er was veel dreiging naar binnen en beide verdedigingen werden hierdoor regelmatig verrast. Na een gelijk oplopende eerste helft ging Kesteren de kleedkamer in met een 15-14 voorsprong de rust in.
De kwaliteit aanvallen waren goed, meer dan goed zelfs. 15 goals in een helft, dat is meer dan Kesteren meestal haalde in de hele wedstrijd op het veld. Er werden goede kansen genomen en het schotpercentage lag erg hoog. Verdedigend werd er helaas wel te veel weggegeven. De doelpunten rond de korf mochten niet meer vallen en overal dicht op de tegenstander zitten was de opdracht voor de 2e helft. De controle moest hier terug gevonden worden.

Verdedigend spel

Keizer Karel zal het verdedigen ook wel benadrukt hebben, zo bleek in de 2e helft. Beide teams verdedigden een stuk scherper en dit zorgde voor een meer verdedigend schaakspel, waar ook de aanvallende rebound erg belangrijk werd. Kesteren gaf in de 2e helft minder weg, maar kon zelf ook maar moeilijk de korf vinden. Keizer Karel nam het initiatief en gaf deze eigenlijk niet echt meer uit handen. Een wissel bracht aanvallend nog nieuwe energie, hierdoor kreeg Kesteren nog de kans om gelijk te komen, maar helaas, de punten gaan naar Nijmegen terug en Kesteren verliest met 21-22.

Leren winnen

Erg zuur voor het vlaggenschip natuurlijk. Men had zich toch wat anders voorgesteld bij de eerste competitiewedstrijd. Het kon beide kanten op en het viel de kant op van Keizer Karel, die net even rustiger konden blijven op belangrijke momenten. Waar dat dan aan ligt? In het basketbal hebben ze het altijd over hoe teams moeten leren om te winnen voor de echt serieus kans maken, moeten leren hoe je een spannende wedstrijd over de streep trekt. Dit zou zomaar eens het geval kunnen zijn voor Kesteren. Het is natuurlijk ook al echt een tijd geleden dat Kesteren 1 een wedstrijd wist te winnen. De afgelopen jaren waren de punten vanzelfsprekend in De Leede. Nu is dat toch wat anders en Kesteren 1 zal vol moeten gaan knokken voor de punten. Het publiek wordt hartelijk bedankt, de hoop is dan ook dat er elke week veel publiek zal zijn, want wanneer de eerste overwinning er thuis dan eindelijk is, wordt het een groot feest.

Reserves weer bedankt!