Kesteren verslaat Reehorst en is kampioen!

Het is gelukt! Na een lang seizoen met mooie hoogtepunten, heeft Kesteren 1 nu de kroon op het werk gezet door na de zaal nu ook het kampioenschap op het veld binnen te slepen. Het team van Johan van Haut versloeg Reehorst in Ede met 9-11 en kon vervolgens aan de champagne.

Een goede wedstrijd was het zeker niet. Kesteren maakte het verschil in de eerste helft, via treffers van Guylian (3), Reinder (3), Dirk-Jan (2), Otto en Melissa. Een vroege voorsprong werd met hand en tand verdedigd.

Slechte tweede helft
Na de rust zakte Kesteren in aanvallend opzicht ver terug. Dankzij strijdlust en inzet werd Reehorst wel lange tijd van scoren afgehouden. De thuisploeg kwam niet op gelijke hoogte en bleef hangen op 9-10. De zenuwen of een andere oorzaak zorgden ervoor dat Kesteren de wedstrijd maar niet in het slot gooide. Maar de aanhouder wint en het was uiteindelijk Anne die de wedstrijd met één van de belangrijkste doelpunten van het seizoen besliste.

In de laatste fase korfbalde Kesteren de wedstrijd volwassen uit, waarna het feest kon losbarsten. Kesteren 2 moest eerst nog aantreden tegen Reehorst 2, maar wist deze wedstrijd niet te winnen. Het werd 15-11. De blijdschap om het kampioenschap van zowel het eerste als het tweede was er niet minder om.