Kesteren 1 heeft de langste adem

Zaterdag 11 februari was het dan zover, Olympia’22 kwam naar het altijd zonnige Kesteren. Een wedstrijd tegen één van de drie koplopers in deze competitie. De winnaar is een stapje dichterbij het kampioenschap. Met de uitwedstrijd in het achterhoofd (uitslag 15-17) zou dit nog wel eens een spannend potje korfbal kunnen worden. Deze week werden we aangemoedigd door het team van de week: De Welpen!

Voorbereiding

De wedstrijd tegen Olympia’22 stond, na het verlies tegen Arena, met dikke hoofdletters in de agenda bij de thuisploeg. Daartussen stond eerst nog de wedstrijd tegen Rivalen, die op volwassen wijze gewonnen werd. Eigenlijk kan je wel zeggen dat Kesteren 1 al twee weken toeleeft naar het weerzien van Olympa’22. Oude beelden werden erbij gehaald, tegenstanders werden geanalyseerd en het plan werd gesmeed.

Vliegende start…

Waar Kesteren een vliegende start in gedachten had, was het Olympia’22 die 0-2 op het scorebord zette. De thuisploeg herpakte zich en Anne maakte het eerste doelpunt voor Kesteren. Toch verliep het stroef en Bram greep in met een time-out. De tegendoelpunten bestonden alleen nog maar uit strafworpen en vrije ballen. De slordigheidjes in de verdediging moesten eruit. Na de time-out bleef het een gelijk opgaande wedstrijd. Het was een helft vol duels die beide ploegen aangingen, er werd uitverdedigd en het tempo lag hoog. Dit resulteerde in een paar mooie onderscheppingen voor Kesteren en ‘brilverlies’ voor Anne. Olympia’22 wist ook zonder strafworpen en vrije ballen de korf te vinden. Dit zorgde ervoor dat Kesteren geen moment op voorsprong is gekomen in de eerste helft. Het rustsignaal klonk en de spelers gingen met een 7-8 achterstand de kleedkamer in. Het zal toch niet weer zo’n wedstrijd worden zoals tegen Arena?

Erop en erover

De tweede helft begon zoals we geëindigd waren, namelijk met een gelijk opgaand scoreverloop. De eerste tien minuten van de tweede helft kwam Kesteren maar niet op voorsprong. Jacco zorgde voor de (zoveelste) gelijkmaker: 10-10. Hierna volgde een time-out aan de kant van Olympia’22. Het was Annelieke die van afstand de eerste voorsprong in de korf legde. Maar liefst 15 seconden later maakte Olympia’22 de gelijkmaker. Bij elk doelpunt was de ontlading groots aan beide kanten, want de spanning liep op. Kesteren wist de korf makkelijker te vinden, maar bleef vooral goed verdedigen. Daarnaast begon conditie een rol te spelen. Na een onderschepping dankzij het uitverdedigen, beloonde Emma het harde werk met een ringloos doelpunt. Met nog tien minuten op de klok stond Kesteren twee punten los. Toch bleef Olympia’22 bij, maar wist geen gelijkmaker meer te vinden. Beus maakte koelbloedig van afstand de 16-14, waarna Nienke ook een puntje toevoegde aan het scorebord. Olympia’22 kreeg alleen nog maar kansen ter hoogte van de zijlijn en had weinig meer in te brengen. Jacco maakte vervolgens even zijn 8e doelpunt van de wedstrijd. Annelieke liet op haar beurt nog een sterk straaltje doorbeweging zien met een doelpunt als gevolg. En als klap op de vuurpijl maakte Nienke de 20-15 die ze uitbundig vierde met wat sprongetjes en hard geklap.

Goede zaken

Met deze winst doet Kesteren goede zaken in de strijd om het kampioenschap. Het was een mooie spannende wedstrijd, mede dankzij een tegenstander die ook strijdlustig bleef korfballen. Een wedstrijd waarin trouwens veel strafworpen zijn gemist, in totaal 7 (waarvan 4 aan de kant van Kesteren). Laten we het erop houden dat dit door de zenuwen kwam.

Daarnaast hebben de supporters van Kesteren de ploeg mee naar de overwinning geholpen. We hebben prachtige beelden van springende, klappende en juichende mensen op de tribunes.

Volgende wedstrijd

Terwijl wij nog aan het nagenieten zijn, staat de volgende wedstrijd alweer op het programma. Kesteren 1 speelt zaterdag 18 februari om 14:50 tegen Wesstar 1 in Westervoort. De vorige ontmoeting draaide uit in een verhitte wedstrijd. Desalniettemin hebben we er zin in! Wederom is alle support welkom. Tot dan!