Kesteren 1 en Arena 1 verdelen de punten

Zaterdag was het tijd voor een van de leukere wedstrijden van het seizoen (al zeg ik het zelf).

Kesteren mocht zich opmaken voor de derby tegen Arena. We kennen niet alleen de

hoofdtrainer van Arena goed, maar ook de spelers van het team zijn welbekend. De tactische voorbereiding werd begin van de week al getroffen. Emma onze vervangster van Williese die er helaas niet bij kon zijn.

Eerste helft

Kesteren maakte een vliegende start en scoorde binnen 10 seconden het eerste doelpunt. Niet veel later liet Arena van zich horen en maakte de aansluitingstreffer. Waar het in het begin gelijk op ging, zorgde Arena ervoor dat ze drie doelpunten voor kwamen te staan.

Otto, Emma en Martijn wisten dit gat nog net voor de rust te dichten, waardoor de ploegen met een stand van 8-8 de kleedkamers in gingen.

In de eerste helft werd alles gegeven en had Kesteren soms moeite met de duels. Daarnaast had Kesteren veel kansen nodig om tot doelpunten te komen. Bram helderde een aantal afspraken op en gaf met name dat extra stukje vertrouwen aan zijn spelers tijdens de rust. Daarnaast kreeg het team de opdracht om elke onderschepping en elk doelpunt keihard te vieren. Vertrouwen geven aan elkaar en koppen omhoog.

Tweede helft

Het geven van vertrouwen hielp, want Kesteren pakte direct de voorsprong dankzij een afstandsschot van Otto. Wederom wist Arena de aansluiting te vinden na een lange aanval. Jacco maakte vervolgens twee doelpunten achter elkaar, waardoor Kesteren voor het eerst op twee punten voorsprong kwam. Via een prachtige doorloopbal (een one-hander) van

Ruben werd het 12-9. Het leek Kesteren op een gegeven moment voor de wind te gaan. Via Anne en Jacco werd de score verder uitgebreid naar 14-10. Dit kan niet meer misgaan, toch? Na het doelpunt van Jacco viel het stil. Maar liefst 16 minuten werd er niet meer door

Kesteren gescoord. Langzaam maar zeker kwam Arena terug. Met nog 5 minuten te spelen stond het 14-14. Vanaf dat moment had het alle kanten op kunnen gaan. Aan beide kanten

werden 100% kansen gemist. Het toch wel verlossende fluitsignaal klonk. Kesteren heeft hier de punten verspeeld en verdeeld.

Dank aan alle supporters die ons hebben aangemoedigd. Aan jullie heeft het zeker niet gelegen! Volgende week speelt Kesteren de laatste wedstrijd van het jaar tegen Wesstar. Afgelopen zaterdag wist de ploeg uit Westervoort nog te winnen van Keizer Karel.

Kesteren hoopt 2023 winnend af te sluiten!