Kesteren 1 – DWS 1

Eindelijk

Na het teleurstellende resultaat van de week ervoor (het verslag daarvan is door de hond opgegeten) mocht Kesteren haar laatste thuiswedstrijd van 2019 spelen tegen DWS. Een lastige en ervaren ploeg, wist Kesteren nog van een eerdere ontmoeting op het veld. De ploeg was klaargestoomd voor deze belangrijke ontmoeting. Het team mocht laten zien dat het in staat is om zowel aanvallend, als verdedigend een goede wedstrijd kan spelen en dit om kan zetten in punten. Met nog altijd voldoende vertrouwen betrad Kesteren het veld.

Dicht bij elkaar

De eerste helft ging gelijk op. Waar het ene vak verdedigend alles onder controle had maar niet scoorde, had het andere vak minder moeite met scoren maar stond de verdediging weer minder goed. Dit resulteerde in en aanvallend weinig enerverende wedstrijd, waar het vaak lang wachten was op goals. Een gemiste strafworp van de schrijver helpt dan natuurlijk ook niet mee. De eerste helft eindigde met de lage tussenstand: 6-6.
Het vak wat aanvallend moeizaam liep aan het scoren krijgen, dat was de uitdaging. Hoe dit zou gaan gebeuren maakte niet veel uit, desnoods met een omzetting. Simpel gezegd was het aanvallend nu een vak van Kesteren tegen een vak van DWS en als Kesteren beide vakken aan het scoren zou krijgen, zou winst bijna een zekerheid worden. De verdediging was solide, eigenlijk zoals coach Michel het graag ziet. Zou het eindelijk de dag worden dat de aanval en de verdediging genoeg in balans zouden zijn voor 2 punten?

Volwassen

De 2e helft liet grotendeels veel van hetzelfde zien als de eerste helft. De wedstrijd ging nog steeds op en neer, een gemiste strafworp en een vak wat moeite had met scoren. Een soort Déjà vu dus eigenlijk. Dit duurde tot een tactische omzetting. Er werd het een en ander gewisseld, alles om het vak maar aan het scoren te krijgen. Ook DWS wisselde, maar eerder om het andere vak het scoren moeilijker te maken. Het schaakspel van de 2e helft ging de kant van Kesteren op en beide vakken scoorden nu, niet eens veel, maar genoeg om de voorsprong te pakken. Een voorsprong van 1 punt wel, dus er was voor DWS nog van alles mogelijk. Kesteren had al eerder een voorspong in de 2e helft in rook op zien gaan, maar deze keer was het anders. In plaats van paniek en onrust was er nu rust en werd er volwassen gespeeld om de wedstrijd tot een goed einde te brengen. De slotfase van de wedstrijd, één doelpunt verschil. Kesteren in de aanval, één goal en het lange wachten was eindelijk voorbij. Het schot wordt gelost en… JA! hij valt. De hal explodeert en na een mislukte aanval van DWS was het besef daar. Kesteren had de punten binnen en gaat het nieuwe jaar in na een 14-12 overwinning.

Het voelt als 10

Het werd al eens gezegd tijdens een bespreking maar, de eerste 2 punten zouden voelen als 10. Zo was het ook, het lange wachten op een overwinning en dan eindelijk was hij daar. Kesteren had eindelijk genoeg gedaan om de 2 punten over de streep te trekken. De vakantie in gaan met een overwinning voelt toch vele malen lekkerder helemaal puntloos onderaan staan. De competitie gaat nu echt beginnen. 4 teams met twee punten, 1 met vier en 2 teams met zes en 1 met acht punten. Het ligt dicht bij elkaar en de strijd is losgebarsten met geen enkel team meer zonder overwinning. De strijd mag na de jaarwisseling beginnen uit bij KVZ, de ongeslagen koploper. Alle support is welkom en we gaan er met zijn allen voor!
Reserves zoals altijd heel erg bedankt.

Iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.