Kesteren 1 – Duko 1

Sterke tweede helft brengt Kesteren de overwinning.

Een absolute kraker stond op het programma. Kesteren mocht in de eigen hal Duko verwelkomen. De ploeg uit Duiven stond 4 punten boven Kesteren en het was zaak om het gat te verkleinen. Beide ploegen kennen elkaar goed, zo werden op het veld de punten nog verdeeld. Met een fanatieke trainingsweek achter de rug waar de verdediging flink op scherp gezet werd kon de wedstrijd beginnen.

Balverlies

Het begin was veelbelovend, 2 aanvallen betekende 2 goals. Beide teams scoorden hierna over en weer en dit zorgde voor veel spanning in de beginfase. De spits van Duko had zijn schot naar Kesteren meegenomen in de eerste helft en dit, in combinatie met pass fouten in de aanval, zorgde ervoor dat Duko een klein gat kon slaan. Met een 7-10 ruststand gingen beide teams de kleedkamer in.

In de rust werd benoemd dat er te veel balverlies werd geleden en verdedigend moest men scherp blijven in de 1 tegen 1. De overwinning was nog binnen handbereik en het gat moest zo snel mogelijk verkleind worden.

Volwassen uitgespeeld

In de 2e helft scoorde Duko in de eerste aanval direct en er moest tactisch iets gebeuren om de schutter van Duko in bedwang te houden. Een tactische omzetting zou er voor zorgen dat Duko de rest van de wedstrijd nog maar 2 keer zou scoren. De aanval leidde niet onder deze omzetting, het zorgde misschien zelfs voor meer duidelijkheid. Langere aanvallen en een lager tempo zorgde dat Kesteren langzaam maar zeker voorbij Duko kwam. Duko paste zich vervolgens ook aan, maar de verdediging van Kesteren zou niet meer breken en de tweede overwinning van het seizoen was een feit. De wedstrijd eindigde in 16-13 voor de rood-zwarten.

Na twee teleurstellende wedstrijden waren de punten hard nodig. Het verschil met de nummer 6 moest verkleind worden. De ploeg stond op wanneer het echt moest en dit laat zien dat het team mentaal een stuk sterker geworden is. Kesteren heeft de aansluitingspunten binnen en nu is het zaak om de komende weken tegen de overige concurrenten dezelfde resultaten te boeken. Volgende week wacht Keizer Karel. Met dezelfde energie reist de ploeg af naar Nijmegen voor de volgende punten!

Alle invallers en reserves weer heel erg bedankt!!