Kesteren 1 blijft de baas over de wedstrijd

Afgelopen zaterdag mocht Kesteren 1 zich opmaken voor de tweede en tevens laatste thuiswedstrijd van 2022. Dit keer met als team van de week de B1!
Onze tegenstander, Wesstar 1, was een onbekende voor Kesteren.
Tijdens de bespreking werd het team klaargestoomd voor de wedstrijd. De boodschap was duidelijk: Vanaf minuut 1 laten zien wie de bovenliggende partij is en dit geen seconde meer weggeven.
Ook de beleving van de ’te lieve’ spelers van Kesteren, wilde Bram weer zien net zoals vorige week in Borculo.
Met een lekker muziekje op de achtergrond (al zeg ik het zelf) maakte de ploeg van Bram zich klaar voor de wedstrijd.

En zogezegd, zo gedaan. Kesteren vloog uit de startblokken en Marieke maakte in de eerste aanval direct haar doorloopbal af. Na een vlotte onderschepping van de verdediging, werd de bal in diezelfde minuut weer het aanvalsvak ingebracht. Via een schot van afstand zette Marieke de 2-0 op het scorebord. Via een schot van Martijn werd het al snel 3-0. Toch had dit vak meer moeite met scoren, iets met een deksel op de korf. De verdediging wist het lang dicht te houden met een paar fraaie onderscheppingen. Na een lange tijd wist Wesstar haar eerste doelpunt te scoren. Geen man over boort, want Emma maakte al snel de 4-1. Deze score werd verder uitgebreid door Marieke. Bij deze doorloopbal viel een dame van Wesstar helaas uit. Het was een fysieke wedstrijd, waarbij Kesteren elk duel fanatiek aanging en zich zeker niet aan de kant liet zetten. Tot grote ergernis van de tegenstander die maar niet lekker in de wedstrijd kon komen. Verdedigend gaf Kesteren in de eerste helft niets meer weg. Anne en Jacco wisten beiden de korf te vinden en zo werd het 7-1. Jammer genoeg viel Martijn op een ongelukkige manier geblesseerd uit. Gerben verving zijn plek. Vlak voor rust zorgden Beus en Otto ervoor dat de ploeg van Bram met een stabiele 9-1 de kleedkamer in kon. De oplettende lezer heeft misschien al gezien dat er inmiddels al zeven verschillende doelpuntenmakers zijn aan de kant van Kesteren!

In de rust werd er een kleine terugblik gemaakt naar de wedstrijd in Borculo waar Kesteren in de tweede helft de wedstrijd uit handen leek te geven.
Dit mocht absoluut niet nog eens gebeuren. Kesteren moet deze wedstrijd de baas blijven.

Toch kreeg Kesteren direct na rust een doelpunt tegen. Het zal toch niet weer zo zijn? Jacco had hier een antwoord op en met een schot zorgde hij voor de stijgende lijn bij Kesteren. Kesteren bleef namelijk de bovenliggende partij. De sfeer binnen het veld werd er niet beter op. Er volgden steeds meer opstootjes tussen spelers, maar ook het publiek ging op in de strijd. Hier en daar vielen er wat onvriendelijke woorden. De ploeg van Bram liet zich niet van de wijs brengen en ging vrolijk door met doelpunten maken. Zowel Otto als Emma schoten raak. Vooral Otto en Beus kregen geregeld de wind van voren en lagen beiden vaak op de grond. Wonder boven wonder bleven ze ongedeerd, op een kleine schram in het gezicht bij Beus na. Ruben en Alieke kwamen ook binnen de lijnen en hebben een prima invalbeurt gemaakt. Ook complimenten naar Gerben die halsoverkop het veld in moest voor de geblesseerde Martijn.

Er werd veel van afstand gescoord. Weer was het Jacco die de score uitbreidde. Otto maakte met een korte kans de 14-3 en Marieke zette de 15-3 op het scorebord met een afstandsschot. De laatste drie doelpunten werden gemaakt door Jacco en Otto (2). Een mooie eindstand van 18-4 werd behaald.

Opnieuw een overwinning voor Kesteren 1. Een zwaarbevochten wedstrijd met toch een ruime uitslag. De spelers hebben nauwelijks iets weggegeven en lieten Wesstar niet in de wedstrijd komen. Ondanks de niet-spannende-uitslag was het voor het publiek een mooie wedstrijd om naar te kijken. Een wedstrijd vol strijd en goed korfbal vanuit de ploeg van Bram. Beleving was aanwezig en Kesteren bleef 60 minuten lang de baas in De Leede.

Op naar volgende week! Kesteren mag zich opmaken voor een ritje naar Borne. Groen Zwart/Phenix ’72 1 staat op het programma. Winnend het jaar afsluiten zou mooi zijn. Hier gaat de ploeg van Bram dan ook alles aan doen.

Supporters, bedankt voor jullie hoge opkomst. We zien jullie graag terug op 14 januari 2023!