Kerstgroet KNKV

2023 ligt alweer grotendeels achter ons. De competitie kon afgelopen jaar na twee moeizame seizoenen gelukkig weer zonder beperkingen doorgang vinden en ook tijdens de vele korfbalevenementen was het weer druk en gezellig als vanouds.

We kijken met trots en plezier terug op een prachtig korfbaljaar, waarin korfbal meer leefde dan ooit. Samen met de verenigingen hebben we ons beziggehouden met sportplezier, persoonlijke groei en maatschappelijke impact. Het is mooi om te zien dat ook de verenigingen deze drie ambities uit ons nieuwe strategische plan omarmen. Want korfbal beweegt mens en maatschappij.

Verder zijn we trots op TeamNL Korfbal, dat afgelopen oktober de wereldtitel verdedigde tijdens het WK Korfbal in Taiwan. De atleten hebben niet alleen opnieuw een gouden medaille gepakt, maar hebben zich ook op alle fronten ingezet om onze mooie sport te promoten.

Voor 2024 staat er weel veel moois op de planning. Natuurlijk de Kenonz Korfbal Leaguefinale in Ahoy Rotterdam, die gespeeld wordt op 13 april. Maar ook de damesfinale, de beachkorfbaltoernooien, de Nationale Korfbaldag en natuurlijk het EK Korfbal. Genoeg om naar uit te kijken!

Namens bondsbestuur, directie en medewerkers wensen we je hele fijne en gezellige feestdagen en een sportief, goed en vooral gezond 2024!