Keizer Karel 1 – Kesteren 1

Niet de schoonheidsprijs, wel de punten.

Nummer 2 van een reeks van 4 belangrijke wedstrijden achter elkaar, Kesteren mocht afreizen naar Nijmegen. In Nijmegen wachtte angstgegner Keizer Karel, dit was niet voor niks. Kesteren had in de twee eerdere ontmoetingen niet kunnen winnen van Keizer Karel. Wel was er twee keer het gevoel dat er meer in had gezeten. Nijmegen was flink uitgerukt voor dit belangrijke duel en onder een indrukwekkende ambiance begon Kesteren aan de wedstrijd.

Controle.

Waar het team normaal toch wel bekend staat om de schroeve start, ging hier eigenlijk alles goed wat er goed kon gaan. Er werd snel gescoord, de verdediging stond goed en de eerste time-out werd aangevraagd door Keizer Karel. Kesteren bleef controle houden, maar kon niet verder weglopen dan 4 verschil. Keizer Karel bleef plakken en maakte het Kesteren tactisch moeilijk. Dit maakte dat de spelers toch met een enigszins teleurgesteld gevoel de kleedkamer in gingen.
De controle was er, zeker in het eerste gedeelte van de wedstrijd. Er werd in het laatste deel te weinig energie gestoken in het aanvalsspel. Het spel werd statisch en makkelijker te verdedigen door Keizer Karel. Er moest weer energieker aangevallen worden.

Knokken tot de laatste seconde.

De 2e helft had voor een groot deel hetzelfde beeld als de laatste 10 minuten voor rust. Het spel was niet altijd even goed verzorgd, maar de verdediging stond nog altijd goed. Het verschil van 3 a 4 bleef dan ook lang staan. Het werd knokken voor de punten in de laatste minuut, Keizer Karel kwam dichterbij en zelfs tot 1 verschil in de laatste paar minuten. Kesteren wist dit uiteindelijk uit te spelen en te winnen met 1 verschil, 18-19.

2 down, 2 to go.

Op de verdediging houdt Kesteren Keizer Karel net van zich af. Je kan veel zeggen over het spel, maar de punten zijn binnen. Voor de 2e wedstrijd achter elkaar liet Kesteren zien te kunnen winnen als het echt moet. Als het spel dan minder is, knokt de ploeg de punten maar op een andere manier naar zich toe. Nu doorpakken, Rheko komt volgende zaterdag op bezoek. Net als Keizer Karel heeft Kesteren nog niet van Rheko weten te winnen dit seizoen. Het klimrek op naar boven!

Reserves weer ontzettend bedankt!