Kampioen Kesteren sluit zaalseizoen af met moeizame overwinning

In een moeizame laatste wedstrijd van de zaalcompetitie wist Kesteren ternauwernood de overwinning binnen te slepen. In een splinternieuw sportcomplex in Renkum werd het tegen het plaatselijke DKOD 18-19.

Kesteren heeft nu op Huizen-uit na alle zaalwedstrijden gewonnen en daarmee is de ploeg van Johan van Haut al sinds 25 november 2017 ongeslagen. Een mooie statistiek uit een mooi zaalseizoen.DKOD

De Betuwenaren begonnen niet onaardig aan de afsluiter. Linda, die in plaats van de door ziekte verhinderde Suzanne in de basis startte, zette het team met een schot op voorsprong. DKOD deed direct iets terug, maar via schoten van Margreet, Anne en Guylian kwam Kesteren zelfs op 1-4. Hierna kon Rood-Zwart deze voorsprong niet meer handhaven en in vrij korte tijd pakte DKOD het heft in handen door zes keer op rij te scoren. Dit deed de ervaren thuisploeg via een overwicht in duelkracht en een hoog scoringspercentage. De gehele eerste helft bleef Kesteren achter de feiten aanlopen.

Margreet scoorde in de eerste helft nog twee keer en Linda en Guylian schoten ook opnieuw raak. Vanaf 7-4 scoorde DKOD ook nog vier keer, waarmee de 11-8 achterstand bij rust genoteerd stond.

Tweede helft
Dit zaalseizoen is Kesteren niet echt gewend om een achterstand goed te maken. Zo bekeken was deze wedstrijd – die voor beide ploegen geen belang meer had qua positie op de ranglijst – een leerzame ervaring voor de jonge ploeg. De kans om van deze situatie te leren werd aangegrepen, want in de fase na rust gebeurde een hoop. Otto (2x) en Linda scoorden, en na tegentreffers deden ook Marleen en Guylian een duit in het zakje. Zo was de stand na de eerste tien minuten nog maar 14-13. In een lange fase waarin minder gescoord werd, scoorden alleen Otto en Linda en maakten zo een voorsprong waar.

Het laatste kwartier was weer hectischer, ook door een aantal beslissingen van de scheidsrechter. Marleen luidde deze laatste fase in met een handig balletje uit ‘de kluts’. Hierna sloot DKOD weer aan tot 15-16 en dit herhaalde zich tot de 18-19 eindstand. Margreet, Linda en Reinder scoorden voor Kesteren en DKOD sloot steeds weer aan.

Kesteren mag zich gelukkig prijzen dat het uiteindelijk aan het langste eind trok. De wedstrijd had anders kunnen uitpakken. Maar uiteindelijk is de overwinning ook binnengesleept op strijdlust en uithoudingsvermogen, en het is niet voor het eerst dit seizoen dat deze eigenschappen de doorslag geven!

Kesteren 2
Eerder op de dag verloor Kesteren 2 stevig op bezoek bij Dalto in Driebergen. Kesteren 2 eindigt de zaalcompetitie op de zesde plaats, wat voldoende is voor lijfsbehoud in de reserve derde klasse.

Op de site van HoogenLaag, het plaatselijke krantje in Renkum, staat een wedstrijdverslag van DKOD-Kesteren.