HKC blijkt maat te groot voor Kesteren

De gedroomde seizoenstart had voor de ploeg van coach Michel Ligt gezorgd voor een heel interessant duel in speelronde 5, namelijk tegen topfavoriet en medekoploper HKC uit Hengelo. 8 punten uit 4 duels kon eigenlijk al niet veel beter, behalve als het Kesteren zou lukken punten uit Hengelo weg te snoepen. Het weer zat, zoals eigenlijk de hele eerste helft van het veldseizoen, goed mee en na een korte bespreking met Suzan en Freek op de achtergrond (welk voetbalteam loopt er nou warm op Suzan en Freek) kon de wedstrijd beginnen.

Beide aanvallen moesten nog op gang komen want het duurde even voor de eerste wissel van functie plaatsvond. Kesteren kwam op voorsprong en HKC volgde. Dit zou meteen de laatste keer zijn dat HKC zou volgen. De ervaren ploeg liep al snel uit na de 1-1 in de beginfase. De aanval van Kesteren kwam maar moeilijk op gang. De bal was vaak weg na een schotpoging, als het al zo ver kwam. Het was duidelijk dat HKC, met name verdedigend, een paar stappen verder was dan eerdere tegenstanders. De ruststand loog er dan ook niet om. 10-3 voor de formatie uit Hengelo.

In de rust zat de ploeg er geslagen bij. Er moesten veranderingen plaatsvinden. Dit zou worden gedaan door enkele wisselingen in beide vakken. De grote achterstand moest in ieder geval dragelijker worden.

In de tweede helft liep het bij vlagen beter, maar Kesteren had nog steeds weinig antwoord op het spel van HKC. Wat veel kon herhalen en zo uiteindelijk makkelijk tot goals kwam. De tweede helft werd zo een formaliteit en de eindstand van 18-7 was veelzeggend.

Kesteren is weer met beide benen op de grond gezet. Na ogenschijnlijk makkelijke resultaten in de eerste 4 speelrondes was dit een ploeg die simpelweg een maat te groot was. HKC is na speelronde 5 de eenzame koploper. Dit betekent voor Kesteren dat de komende wedstrijden tegen RDZ en Midlandia van groot belang worden om de middenmoot op afstand te houden. De ploeg zal zich in Zeist willen herpakken tegen RDZ, altijd een lastig te bespelen tegenstander.