Geen punten mee uit Zevenaar

Na een zakelijke overwinning op DLKV mocht Kesteren een doordeweeks wedstrijdje spelen in Zevenaar waar Zwaluwen de tegenstander zou zijn. De concurrent om de bovenste plek (al ben je dat in een poule van 3 al gauw). Een belangrijk potje met oog op de playoff plaatsen.

Zwaluwen begon scherp en in een heel hoog tempo werd Kesteren in de openingsfase overdonderd. De ploeg herpakte zich knap en vocht zich terug in de wedstrijd. Verdedigend stond het ook steeds beter en dat resulteerde in een 7-6 ruststand. Nog genoeg kansen dus.

In de tweede helft had de thee bij Zwaluwen duidelijk beter gemaakt, want ze begonnen een stuk scherper dan Kesteren. Ze liepen uit en het verzet van Kesteren leek gebroken. Zwaluwen maakte slim gebruik van de spelers met reboundoverwicht en schoot van ver, waardoor er weinig meegevangen kon worden. Het speelde de wedstrijd uiteindelijk goed uit en Kesteren verloor met 16-9.

De uitslag was teleurstellend. Verliezen was geen drama, maar de hoeveelheid was niet best. Een flinke berg om te beklimmen bij de thuiswedstrijd tegen Zwaluwen. Na ruim een maand vrij mogen we weer, uit bij DLKV. De ploeg zal zich willen revancheren.