Geen 10-seconden schot maar een 1-seconde schot!

Vandaag stond de laatste wedstrijd van het zaalseizoen op het programma. Het was tegen Noviomagum B1.  Maar eigenlijk maakte deze wedstrijd niet heel veel verschil, want we zouden sowieso 3e staan, of we nou zouden verliezen of winnen.  Het was de vierde wedstrijd van dit hele jaar tegen Noviomagum, de eerste drie wedstrijden hebben we allemaal verloren. We wilden dus heel graag winnen.

Rianne, onze coach, is jarig geweest dus we hebben een ketting voor haar gekocht, een ketting met een klavertje vier. Dus dat moest geluk gaan brengen.
Jos deed mee en Julia was reserve.

In de aanval begonnen Renske, Sophie, Bart en Jos.
In de verdediging begonnen Esther, Wilke, Jonne en Kian.

We begonnen gelijk goed met een 1-0 voorsprong, Renske maakte haar doorloopbal, met 1 hand, goed af.

Maar we kregen een strafworp tegen en de 1-1 was al snel gemaakt.

Gelukkig maakte Kian de tweede kans weer eens af! En Wilke ging naar binnen en maakte haar doorloopbal af. We hadden de smaak te pakken en Bart schoot de 4-1. Maar Noviomagum vond 3 punten achterstand veel te veel en maakte de 4-2.

Toen was het rust. Omdat wij heel vaak de eerste helft heel goed spelen, en daarna de tweede helft heel slecht, zei Rianne dat we gewoon zo door moeten gaan en niet moeten verslappen.

De tweede helft begon met Wilke die een doorloopbal afmaakte. Maar Noviomagum liet het er helaas niet op zitten. Ze maakten nog 3 punten, waardoor het 5-5 stond. Maar we wilden winnen, dus Kian maakte de 6-5.

Met nog 7 minuten op de klok maakte Noviomagum de 6-6.

De laatste 6 minuten kwamen er bij beide kanten geen punten. In de laatste minuut begon de tijd echt te dringen, beide kanten wilden dolgraag winnen.

De bal was in het aanvalsvak van Kesteren. De wedstrijd duurde nu nog minder dan een minuut. De tijd begon echt te dringen. In de laatste seconde kreeg Jos de bal, schoot die van een afstand… En scoorde!!! De wedstrijd eindigde in een 7-6 voor Kesteren dankzij het schot in de laatste seconde van Jos!

Na 3 keer verloren te hebben van Noviomagum hebben we eindelijk een keer gewonnen van ze! En de wedstrijd was niet alleen maar spanning, de tegenstander van Wilke had zo ongeveer een crush op haar… (Voor de duidelijkheid, er speelden 2 heren als dames bij Novio.

Esther had vandaag helaas geen 10-seconden schotje, maar gelukkig had Jos een 1-seconde schot;)

Julia en Jos, heel erg bedankt dat jullie er waren! (En dat je het laatste punt scoorde!)

Het zaalseizoen is nu afgelopen. We hebben een verdiende derde plek. Komt u ons weer supporten op het veld?