Enerverende wedstrijd in Kesteren

Op een prachtige ochtend in maart, omringd door het vrolijke gefluit van vogels en het geluid van het luiden van de klokken, zat ik klaar om dit wedstrijdverslag te schrijven. Eerlijk gezegd vind ik het lastig om deze wedstrijd samen te vatten, er gebeurt altijd zoveel in een duel tegen Wesstar 1. Toch zal ik mijn uiterste best doen om jullie mee te nemen in deze spannende wedstrijd. Eén ding is zeker, de strijd tussen Kesteren 1 en Wesstar 1 was net zo spannend als de ontknoping van Wie is de Mol.

Op zaterdag 16 december 2023 werd de bloedstollende uitwedstrijd gespeeld in Westervoort. Zoals je wellicht hebt gelezen in het vorige wedstrijdverslag, was het allerminst een vlekkeloze wedstrijd. De sportiviteit liet soms te wensen over, maar Kesteren wist zich er doorheen te vechten en uiteindelijk met een overwinning van 14-19 naar huis te gaan.

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Wesstar 1 op het programma. Niet alleen stond er een felbegeerde tweede plek in de competitie op het spel, maar ook het belangrijke doel om blessures te vermijden. Gelukkig kan ik met opgeluchte adem zeggen dat alle spelers de strijd zonder kleerscheuren hebben doorstaan. Nou ja, bijna allemaal dan! Ruben had behoorlijk wat last van zijn bovenbeen nadat zijn tegenstander er met zijn volle gewicht op was gaan staan. Gelukkig ging het al snel weer beter.

Na het fluitsignaal van de scheidsrechter barstte de strijd los! Doelpunten werden aan beide kanten gescoord en de sfeer was nog redelijke gemoedelijk. De supporters moedigden het team fanatiek aan en de spelers gaven alles wat ze hadden. De ruststand van 7-8 in het voordeel van Wesstar 1 zorgde voor een spannende eerste helft, maar Kesteren 1 kwam vastberaden uit de kleedkamer voor de tweede helft.

En wat een start was dat! Kesteren scoorde meteen het eerste doelpunt en zette de toon voor de rest van de wedstrijd. Met een voorsprong van 12-8 leek de overwinning binnen handbereik, maar toen veranderde de sfeer plotseling. De tegenstanders en het publiek begonnen de spelers van Kesteren voor van alles en nog wat uit te maken en de redelijk gemoedelijke sfeer maakte plaats voor grimmigheid.

Ondanks alles bleven de spelers van Kesteren kalm en gefocust. Het publiek had soms wat meer moeite om zich te beheersen, maar na 60 minuten trok Kesteren aan het langste eind. Met een overwinning van 16-15 bewees het team dat ze voor elke bal vechten en niet snel opgeven. Het was een intense wedstrijd, maar de strijd en passie spatten van het veld af. Ik hoop dat een volgende confrontatie met Wesstar nog even op zich laat wachten, want de sfeer was verhit en niet bepaald gezellig.

Wat een zaterdag was dat zeg! Eerst de spannende wedstrijd tussen Kesteren en Wesstar en vervolgens de ontknoping van Wie is de mol. Beide spannend tot in de laatste minuten.

Volgende week staat er een lange reis voor Kesteren 1 op de planning, zij zullen afreizen naar Zelhem. De wedstrijd begint om 20:20u, dus dat wordt een latertje. Deze wedstrijd is niet alleen de laatste van de zaalcompetitie, maar ook de laatste kans voor Kesteren 1 om de 30 doelpunten te behalen. Zaterdag 16 maart is dus de laatste mogelijk om een gratis dinertje te verdienen, daar gaat het team vol voor!