Eindelijk weer……….

Hè hè daar zijn we weer hoor. Ons eigen eerste mocht na maanden wachten dan eindelijk weer aantreden voor een competitiewedstrijd. Het mocht thuis aantreden tegen Viking. Geen makkie, zo wist men nog van vorig jaar. Als het seizoen niet was stopgezet, had Viking nu waarschijnlijk een klasse hoger gespeeld. Een flinke klus dus, maar met lekker weer en een vernieuwde groep trad Kesteren aan tegen de “Wijkenaren”.

Het begin was overduidelijk voor Viking, dat scherp uit de startblokken schoot. Kesteren scoorde in het begin mee, maar moest vrij snel tegen een 4-9 achterstand aankijken. De verdediging was wakker geschud en dit gaf de aanval meer kansen om te scoren waardoor Kesteren langzaam weer aanhaakte bij de blauwhemden. Met een nipte achterstand kon Kesteren binnen aan de thee gaan bespreken op het gras.

In de rust werd besproken waar de doelpunten vandaan kwamen, zowel bij de tegenstander als bij ons. Viking had een scherp schietende heer en we moesten scherper zijn in het “ovaal”.  Er waren genoeg kansen voor de winst. We hingen aan het elastiek en de wedstrijd zou op details beslist gaan worden.

In de 2e helft volgde een soortgelijk spelbeeld. Viking had initiatief op het scorebord en Kesteren bleef op 2/3 doelpunten hangen. Het was wachten op het moment dat Kesteren langszij zou komen, maar dit moment kwam helaas nooit. Viking scoorde op de belangrijke momenten en Kesteren bleef tot het eind in de achtervolging. Het was niet genoeg helaas. De roodzwarten verlaten het veld met een 18-21 nederlaag.

Het resultaat had anders gekund, maar kijkend naar de veegpartij die vorig jaar op de mat werd gelegd, had Kesteren goed partij geboden. Het biedt perspectief en laat zien dat Kesteren mee kan met het niveau van een stabiele 2e klasser in Viking. Volgende week staat de derby tegen Tiel op het programma. Weer een kans voor het eerste om te laten zien wat ze kunnen. Het belooft een geweldige partij te worden!

Alle reserves bedankt!