Einde Seizoen 2022 – 2023

Aan het einde van het seizoen blikken we nog even terug.

Gelukkig hebben we dit jaar geen onderbrekingen gehad door corona. We hebben dus een heel seizoen gekorfbald.

Bram van de Wetering ging voor het eerst als hoofdtrainer aan de slag. Onder zijn leiding heeft het eerste een heel aardig seizoen gedraaid. Het was jammer dat Marieke zo lang geblesseerd was en in de laatste veldhelft kon Nienke niet meer mee doen omdat ze in verwachting is. Overigens deden de vervangers het prima. Inmiddels heeft Bram gelukkig zijn contract inmiddels met een jaar verlengd.

Bij het tweede werd in de tweede helft van de zaal Frits Koenders verwelkomt als trainer/coach.

Daar kwamen we aan dankzij zijn dochter Jorine. In de zaal had het tweede het best moeilijk in het wedstrijdkorfbal, maar aan het eind werden toch de nodige punten gepakt.

Ook Frits blijft volgend jaar en zeker niet onbelangrijk is dat ook zijn dochters blijven.

Het derde deed het ook niet onverdienstelijk. Er zitten een aantal mensen in die heel trouw getraind hebben, en dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik hoop dat er nog een oplossing komt voor de trainingen van volgend seizoen.

De recreanten mogen we zeker niet vergeten. Zij hebben de nodige trainingen, wedstrijdjes en toernooien gespeeld en brengen daar op een prachtige wijze verslag van uit op de site. Ga zo door.

En dan natuurlijk de jeugd:  gelukkig hebben we juist daar de nodige nieuwe leden bij gekregen in de loop van het seizoen. En als je kijkt naar de eindstanden van de tweede veldhelft, dan zien we de nodige kampioenen. De F1 o.l.v. Bertine, de E1 van Annelieke, de D1 o.l.v.  Stanley en Emma, en de B1 o.l.v. Rianne (al moeten die hun laatste wedstrijd nog even winnen) werden eerste of gedeeld eerste in hun poule. Ook de E2 van Renske en Wilke deed het heel goed.

Allemaal van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat hierbij een aantal foto’s geplaatst worden van de kampioensteams.

Kesteren D1

Kesteren E1

Kesteren F1

Dit jaar was natuurlijk ook het jaar dat de kunstgrasvelden werden aangelegd en in gebruik genomen.

Compleet met dugouts, die kennelijk in de laatste wedstrijden iets te warm waren door de hoge temperatuur.  De dag van de opening van de velden was zeer geslaagd met ’s avonds nog een leuk feest. En inmiddels hebben jullie kunnen zien dat er een aantal reclameborden zijn geplaatst van de volgende sponsors:

• De Dijk huiswerkbegeleiding
  • Fysiotherapie
  • HB Wonen
  • Gruun
  • Kaas & Meer
  • G.v.d. Linden en Zn.
  • Arnold’s Gym

Alle sponsoren bedankt. Maar er is plek voor meer reclameborden. Dus als jullie nog sponsors weten die belangstelling hebben, laat het ons weten.

Namens het bestuur wil ik iedereen bedanken die zich als trainer, scheidsrechter, commissielid, achter de bar of anderszins heeft ingezet voor onze vereniging. Die inzet is ook volgend seizoen belangrijk, want zonder die inzet kan een vereniging niet.

Ik wens iedereen een fijne vakantie en laten we er volgend seizoen weer een mooi korfbaljaar van maken.

Groetjes,

Namens het bestuur,