Einde korfbalseizoen 2023-2024

Het korfbalseizoen is bijna weer afgelopen. Dus tijd om de balans op te maken.

In het wedstrijdkorfbal is voor het eerst een aparte voor- en najaarscompetitie ingevoerd.

Dat betekent dat er met de zaalcompetitie erbij 3x kans is op kampioenschappen of degradatie.

Het eerste team heeft in de zaal de spannende wedstrijden met Arena gespeeld. Helaas trokken ze aan het kortste eind. Op het veld in de voorjaarscompetitie leek het er lange tijd op dat er een kampioenschap te behalen was. Maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Eén doelpuntje te weinig. Toch ben ik er van overtuigd dat binnen niet al te lange tijd er wel een kampioenschap binnen gehaald kan worden. Er is heel goed gespeeld en getraind en de sfeer is goed. Dat bleek ook wel uit het feest dat is gevierd na de laatste wedstrijd waarbij allerlei kostuums uit de kast zijn gehaald om er zo fraai mogelijk uit te zien.

Mooi is ook dat Bram zijn contract weer met een jaar heeft verlengd. En even als oppepper, de eeuwige tweede Joop Zoetemelk, won uiteindelijk ook de Tour de France.

Het tweede team haalde in het breedtekorfbal in de tweede veldhelft wel het kampioenschap binnen. Nogmaals gefeliciteerd en mooi dat Frits ook volgend seizoen weer als trainer blijft.

Het derde heeft dit jaar met wisselende resultaten gespeeld. Maar aan inzet ligt het zeker niet.

Bij de jeugd weet de B1 sinds kort ook wat het is om eens geen kampioen te worden. Jammer dat er niet een keer een vierde heer bij komt.

Van de C1, D1, E1 en F1 zijn ook de resultaten wisselend maar er wordt lekker gespeeld.

Dat alles natuurlijk onder leiding van hun trainers.

Natuurlijk mogen we ook onze recreanten niet vergeten. Zij trainen op vrijdagavond en als je wilt ben je hier van harte welkom om eens een balletje te gooien. Ook spelen ze af en toe een tournooi. Of zelfs dit seizoen nog wedstrijdjes tegen PKC!

We hebben nu een heel seizoen op ons kunstgras gespeeld. En op wat kapotte knieën van enkele mensen na, denk ik dat we tevreden mogen zijn met onze velden.

Het zou wel mooi zijn als er nog eens wat reclameborden bij komen natuurlijk. Dus weet je iemand, meldt het dan bij het bestuur.

Ik hoop dat we jullie allemaal volgend seizoen weer op het korfbalveld zien.

Rest mij nu nog om iedereen te bedanken voor het toch echt wel mooie seizoen. Alle trainers, barmedewerkers, commissieleden, scheidsrechters en alle anderen die vrijwilligerstaken hebben verricht, bedankt voor jullie inzet.

Ik wens jullie allemaal een prettige vakantie en graag tot volgend seizoen.

Namens het bestuur:

Adrie Pouwer