Eerste verlies in zaalcompetitie van Kesteren 1

In de week van 28 januari bereidde Kesteren 1 zich tijdens de trainingen al voor op een pittige wedstrijd tegen Arena 1. Vanwege een incompleet eerste team op de zaterdag trainde de drie tweede spelers – Gerben, Annelieke en Alieke – al mee om een beetje op elkaar ingespeeld te raken en alles te gaan doen om de overwinning te behalen op zaterdag. Conditie, Schottraining, vakdraaien, alles werd nog eens uitgebreid doorgenomen. En toen was het zover, het fluitsignaal klonk; Arena nam de bal uit, draaide één aanval en Alieke onderschepte de bal. Zo kwam Kesteren 1 snel in de aanval waar Beus gelijk gebruik van maakte met een mooie korte kans; 0-1. Arena maakte een doelpunt, gevolgd door een afstandsschot van Anne en weer één van Arena. Zo bleef de stand aardig gelijk oplopen en stond soms Kesteren en soms Arena voor. Na nog een doelpunt van Beus en een tegendoelpunt gingen de spelers de rust in met zeven punten voor Arena en zes voor Kesteren. In de rust werd besproken dat de spelers van Kesteren nog een tandje bij konden zetten. Zo kon er tijdens het rebounden nog wel iets harder gewerkt worden en werd er weleens wat slordig gespeeld. Ook moest er goed dichtgehouden worden op de Arenaspelers, aangezien zij hun doelpunten voornamelijk uit verre afstandsschoten haalden. Met spanning en goede moed gingen de spelers weer de tweede helft in, hopend dat de score in deze tweede helft de kant van Kesteren op zou vallen. De tweede helft begon twijfelachtig, er werden twee doelpunten gemaakt door Arena. Hierna herpakte Kesteren zich en werd de stand gelijkgemaakt naar 9-9 dankzij een schot van Jacco, een korte kans van Otto en een doorloopbal van Annelieke. Aan beide kanten bleven doelpunten vallen, maar Arena wist voor te blijven staan. In de 16de minuut stond het weer gelijk, dit keer 13-13. Opnieuw vielen er doelpunten aan beide kanten, totdat het in de 30ste minuut van de wedstrijd 16-16 stond. De laatste minuten van de wedstrijd werden gespeeld en de spanning nam toe op het moment dat de tegenpartij een strafworp mocht nemen. De strafworp werd geraakt… 17-16 voor Arena. In de tussentijd was er nieuwe energie in de wedstrijd gebracht door wissel Jorine in te brengen. Dit was een goede zet, want Jorine maakte een prachtig doelpunt wat ervoor zorgde dat het WEER gelijk stond. Ondanks het harde werken en strijden van de Kesterse ploeg wist Arena nog een afstandsschot te maken. Het laatste fluitsignaal klonk en de wedstrijd was voorbij; 18-17 voor Arena. Uiteraard was de teleurstelling groot. Dit was het eerste verlies voor Kesteren 1 in de zaal, maar als het aan de spelers ligt ook de laatste! Invallers, ontzettend bedankt voor het invallen. Publiek, bedankt voor het aanmoedigen. De eerstvolgende thuiswedstrijd van Kesteren 1 zal plaatsvinden op 11 februari. Tot dan!