Een zonnig Recreantentoernooi

Op vrijdagavond is het eerste team van de recreanten afgereisd naar Amersfoort voor een Recreantentoernooi. Vorig jaar waren de Recreanten van Kesteren hier ook al van de partij en gingen toen met een beker naar huis, zou dat ze dit jaar ook weer lukken? Voorafgaand aan de wedstrijden was al duidelijk dat ze niet met lege handen zouden blijven, ongeacht het resultaat.

Tijdens de reis naar Amersfoort waren er wat meningsverschillen, de bestuurder van één van de auto’s was ervan overtuigd over het spoor links te moeten, de bijrijder dacht voor het spoor links. De bestuurder luisterde maar naar de bijrijder, wat erin resulteerde dat er een sightseeing Amersfoort plaatsvond. Al met al kwam deze auto tegelijk aan met de andere auto’s. Niets aan de hand dus.

Het werd tijd om ons op te gaan maken voor de eerste wedstrijd. Er werd voor elke bal geknokt en bij vlagen werden er leuke aanvallen gespeeld. Helaas net geen winst, maar wat zaten ze er weer dichtbij….

In de analyse na deze wedstrijd bleek dat er met name nog wat winst te behalen zou kunnen zijn door de herenduo’s wat te veranderen. De nieuwe tactiek werd besproken en de volgende wedstrijd zou volgen. Er moest nog even gewacht worden tot de volgende wedstrijd zou beginnen, wat blijkbaar een uitnodiging was om menig speler van het eigen team nat te gooien.

De volgende wedstrijden volgden en het bleek toch erg lastig om tegen de laagstaande zon in te kijken en de ballen door de korf te gooien en ballen te vangen die uit het andere vak kwamen. Dat is het nadeel van een avondtoernooi op een zonnige dag.

Maar het weerhield de Recreanten er niet van om er vol voor te blijven gaan. Er werden leuke aanvallen gespeeld, mooie doelpunten gemaakt en nog steeds bleven ze knokken om balbezit terug te krijgen als de bal onderschept was.

Eén van de dames maakte een flitsende actie, een mooie doorloopbal, waarbij haar tegenstander het bos in gestuurd werd, waarna ze toch nog probeerde te verdedigen. Helaas ging de doorloopbal er niet in, maar besloot de scheidsrechter om een strafworp te geven. De dame in kwestie baalde al van haar flitsende actie van daarvoor, want nu moest ze deze strafworp nog maar zien te verzilveren…. Maar, koelbloedig als ze is, legde ze de strafworp er als een echte professional in en was iedereen enorm trots op haar.

De dames hadden het sowieso wel zwaar te verduren tijdens dit toernooi. Op een later moment stond er een dame van Kesteren helemaal vrij onder de korf, omdat haar directe tegenstander even een drinkpauze voor haarzelf had ingelast. De bal werd gepasst, de bal ging bijna door de korf, maar ondertussen liep er een dame van de tegenstanders richting haar en maakte een botsing met onze eigen dame. Hierdoor maakte de dame van Kesteren een aardige smakkerd naar de grond… De zorgen waren er, omdat de val er erg vervelend uitzag. Na even op de bank te hebben plaatsgenomen, kon ze gelukkig het toernooi wel verder hervatten, wat is ze een bikkel 😉  Gelukkig viel de schade mee, blessures zijn immers het laatste wat je wil.

De laatste wedstrijd van de avond kregen de heren van Kesteren het fysiek zwaarder te verduren. De tegenstander leek het motto te hebben ‘wie niet kan winnen, moet er maar op los beuken’. De scheidsrechter liet dit erg lang toe, tot de heer van Kesteren zo onderhand gelanceerd werd. Toen moest de scheidsrechter toch even ingrijpen en riep de heren bij zich. Hierna sprak hij de wijze woorden uit ‘als ik jullie hierna zie duwen, ga ik er voor fluiten hoor’, dit was het beste idee van de avond en had hij beter eerder kunnen doen.

Na de laatste wedstrijd werd er nog een grote groepsfoto gemaakt met alle teams die aanwezig waren op dit toernooi en vond ook de prijsuitreiking plaats. Helaas had de organiserende vereniging ineens besloten minder bekers uit te reiken dan tijdens de eerdere versies van dit toernooi, waardoor de Recreanten van Kesteren net naast het podium stonden.

Hierna kon iedereen lekker gaan douchen. En wat daarna volgde, was waar de hele avond al aan gedacht werd… een schaal heerlijke borrelhapjes. Wat die Recreanten van Kesteren dan weer erg handig deden, is dat er ineens al een schaal hapjes gebracht bleek te zijn in de tussentijd dat er andere mensen de voucher voor de snacks gingen verzilveren. Niks zeggen en gewoon smullen dan maar.